Retró stílusú kupéval éled újjá a De Tomaso
2025. május 16. írta: autonet

Retró stílusú kupéval éled újjá a De Tomaso

A lélegzetelállító sportkocsik világában egyáltalán nem ritka, hogy az első, látványos tervek közzététele után hosszú éveket kell várni, míg a fejlesztők előrukkolnak a sorozatgyártásra kész verzióval. Valami ilyesmi történt a kalandos múltú De Tomaso márkával is, amely a P72 nevet viselő kétajtós kupéjának 2019-es leleplezése után csak a napokban adott hírt a gyártás startjáról. A közzétett fotók alapján akár a különböző designdíjakra is esélyes kocsira vonatkozó tudnivalókat szedtük csokorba az Automeister szervizhálózat friss cikkében.

de_tomaso_p72_celegyenes_2.jpg

A sportautók történetét jól ismerők számára aligha kell bemutatni a De Tomasót, amelyet a korábbi argentin F1-es pilóta, Alejandro de Tomaso alapított 1959-ben Modenában. A ’60-as és ’70-es években a Vallelunga, a Mangusta vagy épp a Pantera modellekkel hírnevet szerző vállalat az ezredforduló után csődbe ment (pedig korábban a Maserati brand is hozzájuk tartozott), majd 2015-ben egy hongkongi cég tulajdonába került. Már ennek az érának a terméke a 6 évvel ezelőtti goodwoodi fesztiválon megmutatott, és a jelek szerint immár véglegesnek tekinthető P72-es szuperkocsi.

És bár a premier óta meglehetősen sok idő telt el, a „projekt” legfontosabb jellemzői nem változtak sokat: a jármű a német-olasz gyártmányú Apollo Intensa Emozione sportkocsi alapjaira épül, külső megjelenését illetően pedig sokak örömére hű maradt az annak idején beígért, igencsak szemrevaló formavilágához. Maga a design egyébként egyfajta tisztelgés a márka egyik ikonikus modellje, az alapító de Tomaso és az autós berkekben szintén jól csengő nevű Carroll Shelby által 1965-ben megálmodott P70-es előtt. Félig viccesen írhatnánk, hogy a sokéves csúszásnak egy haszna azért volt, jelesül, hogy így a P72-es éppen nagy elődje „születésének” 60. évfordulóján kerülhet az utakra.

de_tomaso_p72_celegyenes_3.jpg

A kiindulásként szolgáló Apollo Intensa Emozione-ban egy V12-es Ferrari-motor van, azonban a De Tomaso P72-es a vállalat hagyományainak megfelelően maradt egy módosított, 5.0 literes, V8-as Ford-erőforrásnál – hasonló technológia kapott helyet már a P70-esben is. A mai változat körülbelül 700 lóerős teljesítményre és 820 Nm-es csúcsnyomatékra képes, ami az ebben a szegmensben már-már szokatlan, másfél tonna alatti tömeggel párban igencsak dinamikus vezetést ígér. Ezt az élményt fokozhatja, hogy a hátsókerék-meghajtású, digitális kijelzők helyett kapcsolókat felvonultató, „analóg” autóban lassan ritkaságszámba menő módon egy hatsebességes kézi váltó teljesít szolgálatot.

A P72-ből a név tükrében nem meglepő módon 72 darabot tervez gyártani a De Tomaso, amelyek az interneten fellelhető információk szerint egyenként 1,6 millió euróba, azaz forintban kifejezve mintegy 650 millióba kerülnek. És ha már azzal kezdtük, hogy a P72 is hozta a kategóriájában „megszokott” csúszást, akkor tegyük hozzá, hogy akad még valami, amiben hasonlít a legtöbb extravagáns kupéra: már a szériagyártás megkezdése előtt az összes példány elkelt belőle.

 de_tomaso_p72_celegyenes_1.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5018860502
süti beállítások módosítása