Az „izmos” és a „kitartó”: új VW ID.7-változatok érkeztek
2024. június 07. írta: autonet

Az „izmos” és a „kitartó”: új VW ID.7-változatok érkeztek

A Volkswagen a minap jelentős modellbővítést jelentett be a palettáján többek közt a Passat helyét átvevő, tisztán elektromos ID.7 kapcsán. Az E-szegmensbe sorolt típus immár a dinamikusabb vezetési élményre vágyóknak, illetve a fokozott hatótávot első helyre rangsoroló vásárlóknak is kínál igencsak ígéretes alternatívát a GTX, valamint a Pro S verziók képében. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében nagyrészt ezekről az újdonságokról lesz szó.

volkswagen_id_7_ujdonsagok_1.jpg

Bő egy évvel ezelőtt – Berlinben és Sanghajban egy időben – mutatták be hivatalosan a VW ID.7-et, melyet a wolfsburgi székhelyű vállalat kimondva-kimondatlanul a márka új zászlóshajójának szánt, amely reményeik szerint egyszerre tölti be az egyaránt kivezetésre kerülő Passat és Arteon által hagyott űrt. Az ID.4-hez, a Škoda Enyaq iV-hez, a Cupra Bornhoz vagy épp az Audi Q4 e-tronhoz hasonlóan a konszern MEB platformjára épülő ötajtós kocsiból az év elején már lelepleztek egy vadonatúj kombiváltozatot (Tourer), most pedig újabb vevői rétegeket vettek célba.

Az összkerék-meghajtású ID.7 GTX két villanymotorja együttesen 340 lóerős teljesítményre képes, ami nemcsak az alapmodellt szárnyalja túl mintegy 60 lóerővel, hanem egyúttal a Volkswagen komplett villanypalettáján is előkelő helyre repíti a kocsit. Ennek megfelelően az álló helyzetből 100 km/h-ra történő gyorsuláshoz szükséges idő is a szegmensében impozáns (5,4 másodperc), ráadásul ezzel párhuzamosan az autó maximális hatótávja is figyelemre méltónak tűnik. A nettó 86 kWh-s kapacitású akkumulátor a tesztek alapján 595 kilométer megtételére elegendő újratöltés nélkül.

volkswagen_id_7_ujdonsagok_3.jpg

Akinek azonban ez is kevés, annak ott a szintén most debütáló ID.7 Pro S, amelynél a fentebb említett aksiból a WLTP-szabvány szerint már nem kevesebb mint 709 kilométert lehet kihozni – és ez az érték a kombivariáns esetén is alig csökken 700 km alá. Az iparágban mértékadónak számító, 10-ről 80%-ra való táplálás az ígéretek alapján mindössze 26 percet vesz igénybe, igaz, ehhez a tömegesen elterjedtnek éppen nem nevezhető, 200 kW-os DC-gyorstöltőre van szükség.

A néhány centiméter híján 5 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,54 méter magas, nagyjából 2,2 tonnát nyomó új ID.7 járművek közül a GTX-kivitel forgalmazása Németországban nagyjából 63 ezer eurós, azaz forintban kifejezve 24,5 milliós áron kezdődött meg a napokban, míg a Pro S-ért hazájában kb. 59 ezer eurót, azaz átszámítva valamivel kevesebb mint 23 millió forintot kér el a gyártó.

volkswagen_id_7_ujdonsagok_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9818423623
süti beállítások módosítása