Kínai riválist kapnak az európai prémiummárkák?
2023. április 13. írta: autonet

Kínai riválist kapnak az európai prémiummárkák?

A HiPhi vállalat nevét olvasva elsőre sokan talán egy hangtechnikai eszközökkel foglalkozó cégre asszociálnának – holott egy teljesen elektromos járművekre szakosodott autógyártóról van szó. Méghozzá egy olyan kínai brandről, amely, sok más ottani vetélytársához hasonlóan, célba vette az európai piacot. Az alig néhány esztendős márka palettáján jelenleg két, jócskán a prémiumszegmensbe tartozó modell található, egy friss nyilatkozat alapján azonban könnyen lehet, hogy a mi kontinensünkön egy harmadikkal próbálnak majd szerencsét. Az Automeister szervizhálózat alábbi írásában arra keressük a választ, vajon ez lesz-e az a konkurens, amelytől a Mercedeseknek vagy épp a Porschéknak tartaniuk kell?

hiphi_y_europa_1.jpg

Ami azt illeti, a HiPhi illetékesei nem hívei az időhúzásnak, ugyanis már egy évvel a 2019-es alapításuk után előrukkoltak első autójukkal, amely az „X” nevet kapta. Ez egy hatüléses, elektromos crossover, amelyhez a Bosch biztosította a villanymotorokat. Az 536 lóerős csúcsváltozat összkerékhajtású, a 97 kWh-s akkumulátorcsomag révén pedig kb. 550 kilométert lehet vele megtenni egyetlen feltöltéssel. Ezt követte az azonos platformra épülő, de emelt teljesítményű (600 lóerő) HiPhi „Z” (képünkön) nevű felső-középkategóriás kocsi, amely az elődje sikerét meglovagolva igyekszik kihasítani magának a lehető legnagyobb szeletet a kínai luxusjárművek piacán, többek közt a Porsche Taycanok rovására.

A jelek szerint pedig a cégnél nem érik be a honi térhódítással: a vállalat műszaki vezérigazgatója, a korábban a Jaguar Land Rovernél dolgozó Mark Stanton ugyanis a brit Autocar portálnak arról beszélt, a közelgő Sanghaji Autószalonon leleplezik a harmadik autójukat, amivel aztán célba veszik a világ legkülönbözőbb pontjain élő vásárlókat.

A többség arra számít, hogy az újdonságot – nem túl fantáziadús módon – „Y” névre keresztelik, és bár a már jól bevált alapokon nyugszik majd, jelentősen megfizethetőbb lesz, mint az átszámítva kb. 30-35 millió forintért kapható „X” és „Z”. Stanton elmondása alapján az eddigi modelljeik vásárlói főként a Mercedes-Benztől pártolták át hozzájuk, a legújabb kocsijukkal azonban elsősorban a fiatalabb vevők szívébe igyekeznek belopni magukat.

A cégvezér a fentiekhez persze gyorsan hozzáfűzte, hogy a rövidesen bemutatásra kerülő harmadik autójuk azért a szó semmilyen értelmében véve sem lesz „olcsó” – azaz magáénak tudhatja majd a HiPhire jellemző, figyelemre méltó designelemeket, a magával ragadó menettulajdonságokat és a fejlett technológiát is. Utóbbit illetően a szakértők többsége arra kíváncsi, vajon a „Z” modelljükhöz hasonlóan a „pénztárcabarátnak” szánt, új típus is képes lesz-e arra, hogy a fényszórókat „projektorként” használva vetítsen a vezető elé információkat (pl. a navigációval összehangolva az optimális haladási irányt mutató nyilakat).

Sok még tehát a kérdőjel, de ha a vadonatúj HiPhi valóban képes lesz a márkára jellemző magas minőséget kínálni az elődeinél lényegesen kedvezőbb áron, akkor idővel tényleg egyre gyakoribb látvány lehet majd Európa útjain is.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5618101468
süti beállítások módosítása