Véget ért egy korszak a Rolls-Royce-nál
2023. május 07. írta: autonet

Véget ért egy korszak a Rolls-Royce-nál

A Rolls-Royce a minap a hivatalos oldalán tette közzé, hogy a goodwoodi gyáruk futószalagjáról legördült a Dawn nevű kétajtós, nyitott tetejű kocsijuk utolsó példánya. Mindez senkit nem érhetett teljesen váratlanul, hiszen a csaknem 120 éves múltra visszatekintő brit cég bő egy esztendeje már bejelentette, hogy nem vesznek fel több rendelést az autóra, amelynek a kabriószegmensben jelen állás szerint nem lesz követője házon belül. A vállalat közben a „nyugdíjba küldött” típus rajongóinak figyelmét kimondva-kimondatlanul immár a tesztelés utolsó fázisában járó, tisztán elektromos Spectre-re szeretné irányítani.

rolls_royce_dawn_bucsu_1.jpg

A Dawnt a 2015-ös Frankfurti Motor Show-n mutatta be a Rolls-Royce, méghozzá a Phantom Drophead Coupé utódjaként. Maga a név egyébként az 1949 és 1955 között gyártott Silver Dawnt idézte meg, amely annak idején a legelső modell volt, ami a Rolls-Royce saját gyártású karosszériáján alapult. Ehhez képest az „új Dawn” (hasonlóan a Wraith-hez) BMW-platformra épült, ráadásul BMW-erőforrás hajtotta. Ennek ellenére a szakírók és a közönség túlnyomó többsége szerint ízig-vérig méltó volt a patinás márka emblémájára – éppen ezért sokan csalódottan vették tudomásul, hogy története kb. 7 esztendő elteltével lezárul.

A mintegy 5,3 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,5 méter magas autó több mint 2,5 tonnát nyom, ehhez képest a 4,9 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulási adata kifejezetten figyelemre méltó, csakúgy, mint a 250 km/h-s végsebessége. A nyolcsebességes automata váltóval ellátott Dawnban egy 6.6 literes, V12-es ikerturbós benzinmotor kapott helyet, ami kezdetben 570 lóerős teljesítményre és 820 Nm-es csúcsnyomatékra volt képes. Ezek az értékek a 2016-ban debütált Black Badge-változatban már 600 lóerőre és 840 Nm-re nőttek.

A Dawn (és a Wraith) búcsúja nemcsak azt jelenti, hogy a Rolls-Royce palettáján immár nincs nyitott tetejű modell, hanem a belsőégésű motorral felszerelt modellekre vágyó vevők lehetőségei is háromra (Ghost, Phantom, Cullinan) szűkültek. És bár a kabriónak tehát nincs közvetlen utódja, a „kupészerepet” a cég vezetőinek reményei szerint átveszi majd a várhatóan még az idei év vége előtt a kereskedésekbe kerülő Spectre.

Utóbbi kocsi a friss hírek szerint már letudta az előírt 2,5 millió kilométeres tesztfázisa jelentős részét, amely során plusz 50-től mínusz 40 Celsius-fokig a legváltozatosabb körülmények között tették próbára. Villanyautó lévén a Spectre borítékolható módon szinte minden szempontból túltesz a Dawnon: a beszámolók 585 lóerőről, 900 Nm-ről és 4,5 másodperces 0-100-as sprintről szólnak. Hogy mindez elég-e ahhoz, hogy a Rolls-Royce fennállásának első teljesen elektromos kocsija elhomályosítsa többek közt a Dawn emlékét, azt az Automeister szervizhálózatnál olvasóinkra bízzuk – végső ítéletet pedig úgyis a brand dúsgazdag vevői mondanak majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6418117472
süti beállítások módosítása