Mindjárt itt a „bébi-Volvo”!
2023. május 10. írta: autonet

Mindjárt itt a „bébi-Volvo”!

Egy hónap múlva debütál a Volvo legkisebb szabadidő-autója, egyben legkisebb elektromos kocsija, az EX30. A svéd gyártó némi kedvcsinálóként közzétett egy rövid, sejtelmes videót az újdonságról, amiből sok részlet ugyan nem derült ki, de a korábban elszórt információmorzsák alapján azért néhány dolgot már fel lehet vázolni idén az utakra kerülő kompakt crossover-SUV-val kapcsolatban. A carXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében pontosan erre teszünk kísérletet.

volvo_ex30_jon_1.jpg

A Volvo tavaly novemberben mutatta be az első, „dedikáltan” elektromosnak fejlesztett (azaz nem egy meglévő, hagyományos modelljük villanyváltozatát jelentő) típusát, az EX90 szabadidő-autót. Már akkor utaltak rá, hogy a közepes méretű SUV rövidesen kap egy „kistestvért”, méghozzá az EX30 képében. Utóbbi kocsi a szóban forgó kisfilm alapján örökölte „bátyja” jellegzetes, C-alakú LED hátsólámpáját, összességében azonban a szakavatott szemek a nehezen kivehető designelemek alapján inkább a Volvo XC40 jelenlegi generációjához hasonlítják.

Ami biztos, hogy az EX30 mindkét említett márkatársánál kisebb lesz, hiszen a kínai anyavállalat, a Geely által fejlesztett SEA-platformra épül majd, hasonlóan például a Smart #1-eshez. Ez nagyjából 4,3-4,4 méteres hosszúságot, 1,85 méteres szélességet és 1,65 méteres magasságot vetít előre, amivel a közelgő „mini-Volvo” méreteit tekintve többek közt a Peugeot e-2008 vagy épp a Kia Niro EV „ligájába” érkezne.

A műszaki részletekkel kapcsolatos találgatások szintén a Smart #1-gyel való párhuzamból indulnak ki: ezek alapján a Volvo EX30 kb. 270 lóerős, hátsókerék-meghajtású, illetve mintegy 430 lóerős, dupla motoros, összkerekes verzióban válhat elérhetővé. A SEA-platform esetén a 66 kWh-s akkumulátorcsomag a sztenderd, amelyből a Smart 400-420 kilométer környéki hatótávot (WLTP) tud kihozni.

Az ötajtós divatterepjáró, amely a várakozások szerint a C40 Recharge és az XC40 Recharge helyét veszi majd át a Volvo belépőmodelljének szerepében, a hírek szerint már a júniusban esedékes hivatalos bemutatója után rendelhető lesz. A pontos összegekkel a svéd vállalat még adós, így itt megint csak a nemzetközi médiában fellelhető tippekre kell hagyatkoznunk: a többség 45 ezer eurós, azaz átszámítva csaknem 17 millió forintos indulóárra számít, ami a jobban felszerelt kivitelek esetén 55 ezer euróra (bő 24 millió forintra) is felmehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5018120818
süti beállítások módosítása