Méltó módon támad fel a legendás sportkocsi!
2023. május 18. írta: autonet

Méltó módon támad fel a legendás sportkocsi!

Az AC Cars a legrégebbi, még ma is működő brit autógyártó, amelynek háta mögött azonban nehézségekkel teli évtizedek állnak. Úgy tűnik azonban, hogy az 1901-ben alapított vállalat mostanra stabilizálni tudta helyzetét, olyannyira, hogy rövidesen piacra dobják a ’60-as évek ikonikus roadsterének, az AC Cobrának (más néven Shelby Cobrának) a hagyományokhoz hű, ám mégis modern verzióját. Az Auto Check Center szervizhálózat friss bejegyzésében a nemrég az egyik londoni futballstadionban hivatalosan is bemutatott „neoretró” modellről lesz szó. 

ac_cobra_uj_3.jpg

Az AC Cobra nem mindennapi története 1961-ben kezdődött, amikor egy visszavonult autóversenyző, Carroll Shelby azzal kereste meg az AC-t, hogy építsenek neki egy V8-as erőforrás befogadására alkalmas kocsit. A cég nyitott volt a dologra, azzal a feltétellel, hogy Shelby felhajt egy gyártót, aki biztosítja a megfelelő motort a projekthez. A „megrendelő” először a Chevrolet-hez kopogtatott be, ők azonban nem akartak egy új konkurenciát a Corvette-nek, így nemet mondtak. A Ford azonban kapva kapott az alkalmon, hogy borsot törjön a nagy rivális Chevy orra alá, és örömmel bocsátották rendelkezésre a vadonatúj V8-as motorjukat, ami aztán (először 3.6, majd 4.7 és 7.0 literes változatban) az AC Cobrák lelke lett.

Stílszerű módon a Fordnak a kultikus kocsi újjászületésében is kulcsszerepet jut, a most debütáló Cobra GT Roadsterben ugyanis az aktuális Mustangból is ismerős 5.0 literes, V8-as Coyote-motor található. Ez az alapváltozatban 454 lóerős teljesítményre és 570 Nm-es csúcsnyomatékra lehet képes, míg a csúcskategóriás, kompresszoros variáns esetén már 654 lóerőről és 780 Nm-ről beszélhetünk. Utóbbi verzió az AC tájékoztatása alapján nagyjából 3,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig megközelítőleg 280 km/h lesz.

A mérnökök részéről jelentős bravúr, hogy a Cobra GT Roadster megjelenésében annak ellenére is jócskán emlékeztet a nagy elődre, hogy az első csavartól az utolsóig egy új járműről van szó. A 4,23 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,29 méter magas újdonság kevesebb mint 1450 kilogrammot nyom, vagyis több mint 200 kg-mal könnyebb, mint pl. egy BMW M240i roadster. Ha emellé odatesszük a fent említett teljesítményadatokat, kijelenthető, hogy az AC Cars remekművét nem csak a „modern klasszikus” életérzés miatt lesz élvezetes vezetni.

A hagyományos és a korszerű technológia találkozásának jegyében hatsebességes kézi- és tízfokozatú automata váltóval is kapható kocsiból a hírek szerint évente 250 példányt tervez legyártani az AC Cars. Aki szeretne magának egyet ebből a régi-új gyöngyszemből – és megengedheti magának a 285 ezer fontnyi, azaz átszámítva kb. 121,5 millió forintnyi vételárat –, annak érdemes sietnie, az első esztendőre ütemezett darabszám ugyanis már mostanra elkelt.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr7918126882
süti beállítások módosítása