Még mindig volt feljebb a Gemera számára
2023. július 19. írta: autonet

Még mindig volt feljebb a Gemera számára

Már eddig is abszurdnak tűnt, hogy a fejlesztés alatt lévő Koenigsegg Gemerára a róla szóló hírekben olykor „családi” autóként hivatkoztak, hisz mégiscsak egy nagyjából 1700 lóerős, hibrid hipersportkocsiról van szó, amely legfeljebb azért „praktikusabb” a szegmens többi képviselőjénél, mert 2 helyett 4 ülés található benne. A minap a jármű aztán még egy (vagy inkább több) lépéssel távolodott a családi kategóriától, egy friss bejelentés szerint ugyanis 2200 lóerős kivitelben is elérhető lesz. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében a teljesítmény terén világrekorderré váló GT-modellről ejtünk néhány szót.

koenigsegg_gemera_erosebb_2.png

A svéd luxusgyártó 2020 márciusában leplezte le a Gemerát, amelynek az eredeti tervek alapján már egy ideje az utakon (illetve a versenypályákon) kellene lennie, ám jelen állás szerint a gyártás csak jövőre startolhat el. A munkálatok helyszíne a frissen átadott Gripen Atelier nevű üzem lesz, ahol várhatóan 300 darab Gemera készül, melyeket a korábbi médiaértesüléseknek megfelelően minimum 1,7 millió dolláros, azaz átszámítva mintegy 590 millió forintos összegért lehet megvásárolni.

A világ első négyüléses hiperautójaként beharangozott kocsi már azelőtt is meghökkentő adatokat tudhatott magáénak, hogy a Koenigsegg tovább növelte volna a tétet. Az alapverzióban egy háromhengeres, 2.0 literes, duplaturbós erőforrás és 3 villanymotor található, melyek együttesen 1724 lóerős teljesítményre és egészen elképesztő, 3500 Nm-es csúcsnyomatékra képesek.

Erre licitált most rá a vállalat azzal, hogy kiderült: 400 ezer dolláros (csaknem 140 millió forintos) felár ellenében a vevők belsőégésű erőforrásként választhatják a Jesko sportkocsijukhoz kifejlesztett 5.0 literes, V8-ast is, amellyel nem kevesebb mint 2300 lóerőre nő a rendszerteljesítmény. Mondani sem kell, ez toronymagas világcsúcsot jelentene a szériagyártású kocsik között, nagyjából 3-400 lóerővel lekörözve az egyaránt tisztán elektromos Lotus Eviját, Aspark Owlt vagy épp Rimac Neverát.

koenigsegg_gemera_erosebb_3.png

Mivel hibridről van szó, tegyük hozzá, hogy a 15 kWh-s akkumulátor lehetővé teszi 50 kilométer megtételét villanyüzemmódban is, ráadásul a Koenigsegg Gemera ilyen esetben is képes akár 300 km/h-s tempóra. A valós végsebesség persze a tesztek alapján a 400 km/h-t is eléri, a 0-ról 100-ra történő gyorsulás pedig mindössze 1,9 másodpercet vesz igénybe – megint csak hozzátehetjük, nem éppen ehhez hasonló adatok jutnak a legtöbb ember eszébe, ha a „családi autó” kifejezést hallja.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5218173522
süti beállítások módosítása