Igazi Mercedes-EQE SUV?
2023. július 27. írta: autonet

Igazi Mercedes-EQE SUV?

Ha nagy, tehát E- vagy S-osztályos Mercedes, és még villany is, akkor a tapasztalatok szerint 2,5 tonnáról és 30-60 millió forintos árról beszélünk. A súly, és részben az ár is az akkutechnológia jelen állásáról szól, természetesen a márkafelár mellett.

merci_eqesuv_1.jpg

Egy nagy, tehát utazóautónak aposztrofált Mercit nem lehet szánalmas hatótávval és teljesítménnyel kiadni, így ez ma mindenképp hatalmas és nehéz akkumulátorokat igényel, jelen esetben mintegy 90 kWh-ról beszélünk. Ez nem a márka hibája, itt tart a globális tudomány, ahogy mondani szokták. Ez az energiamennyiség változattól függően 245 és 687 Le közötti teljesítményt etet, amiért szintén kiviteltől függetlenül 31 és 54 millió közötti pénzt kell adni, de a licit természetesen, mint minden luxusgyártónál, tovább emelhető. A reális hatótáv sok mindentől függően így 300-500 km között lehet, de ezt csak a hosszútávú tesztek tudják őszintén kideríteni.

A 4,8 méter hosszú, tehát nyilvánvalóan a C és S osztályos SUV-ok közé belőtt kocsi igencsak megosztó lett az eddigi tesztek alapján. Tulajdonképpen nincs olyan szempont vagy paraméter, ami alapján ne lehetne sokkal jobb ár/érték arányú autót választani akár a gyártó saját palettájáról. Ennyi, vagy kevesebb pénzért van erősebb, tágasabb, nagyobb hatótávú stb.

Ugyanakkor, különösen jól felextrázva, az alkotás természetesen hozza a Mercedes-féle luxust, némaságot, és az utóbbi időben a márka védjegyévé vált, kismillió elektronikus funkciót, szuper- és hyperscreen-eket (mi lesz a következő előtag, „Mega-giga”?). Ennek ellenére a tesztelők véleménye nemcsak vegyes, de a legtöbb hangba némi csalódás is vegyül.

Többen panaszkodtak csavarodásnál recsegő beltéri elemekre (pedig elvben a cellapakk is merevít), mozgó, vagy nem elég stabil ajtóbehúzóra, a hazai útviszonyokat még légrugóval is kissé felemásan kezelő futóműre. Utóbbit természetesen nagy luxusautó mércével kell mérni, innen, a porból feltekintve mindegyik csodálatos, de a kategórián belül most vannak csodálatosabbak.

merci_eqesuv_3.jpg

Mindez egy klasszikus Mercedesnél, hogy ne menjünk messzire, mondjuk az új, nem SUV és nem villany E-osztályos kombinál) a márka hagyományos értékei mentén soha nem fordulhatna elő, mint ahogy az említett új E-osztály is egy hibátlan mestermunka lett, amolyan instant klasszikus, mint egyébként az elődei is.

Fontos hozzátenni, hogy itt nem a SUV-felépítéssel kapcsolatos, szokásos fanyalgásról, vagy villanyautó-ellenességről van szó. A Mercedes több olyan SUV-ot gyárt, ami közben maradéktalanul Mercedes maradt, és hozza a márka ősi értékeit, mint a rendíthetetlen komfortot, a súlyos, mindenütt jelenlévő minőségérzetet stb. Ehhez nem kell az emelt doboz-szegmensben a klasszikus G-Wagenig visszamenni, a mostani GLC, GLE és GLS is mind ilyen, műfajukban lényegében tökéletes autók, mindegyik a saját, precízen kimért kategóriáján belül. Egyszerűen ez a két nagy luxus-villany-SUV, az EQS (amivel talán még inkább fenntartásai vannak a szakmának) és az EQE nem úgy jött ki a gyárból, nem abban a teljes és tökéletes vértezetben pattant ki, ahogy a nagy Mercedesek szoktak.

Hogy ennek az oka az erőltetett fejlesztés, a túl nagy piaci nyomás a palettaváltásra, vagy más, külső szemlélő által meg nem ismerhető tervezési, esetleg gyártástechnológiai, minőségellenőrzési döccenő, valószínűleg soha nem derül ki. Már az is fura lenne, ha elismernék, hogy van velük bármi probléma, hiszen nem jelentős hibákról, inkább szubjektív érzésekről van szó.

merci_eqesuv_2.jpg

Ami viszont majdnem biztos, hogy ebből a többség számára örökre elméleti kis problémacsokorból a gyártó nagyon gyorsan kilábal majd. Most tényleg, hányan vesznek 50 milliós villanymercit, mert ha van rá pénz és villany, akkor meg miért pont azt, amikor van választék, különösen, ha a termék nem tökéletesen meggyőző, csak majdnem?

Ez a kilábalás történhet egyetlen típusváltás alatt, vagy annál is hamarabb, a probléma valódi természetétől függően. Volt már a Mercedesnek ‒ nem hivatalosan ‒ brutálisan rozsdásodó korszaka, motorikusan megbízhatatlan korszaka és sok más lejtmenete, de a saját értékeikbe kapaszkodva ezekből is kijöttek. Ehhez képest némi kritikusi fanyalgás két modell kapcsán az egyébként széles palettáról szinte semmiség, miközben nem azért Mercedes-Benz a márka neve, hogy akár ennyire is legyinthetne hosszú távon, mert mégiscsak egy új korszak két zászlóshajójáról van szó.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr4218180369
süti beállítások módosítása