Véget ért a Monterey Car Week, ahol néhány lélegzetelállító hiperautó mellett azért egészen „emberi léptékű” modellek premierjére is sor került – már ha egy forintban kifejezve bő 20 milliós indulóárú villany-SUV-ot például lehet így nevezni. A Honda és a General Motors kooperációjában készülő, vadonatúj Acura ZDX-ről van szó, amely a most közzétett adatok alapján a brand történetének legerősebb kocsija lesz. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében a többféle változatban érkező, ötajtós szabadidő-autó bemutatására teszünk kísérletet.
Az Acura almárkát 1986-ban hozta létre a Honda, elsősorban a luxus- és teljesítményorientált járművek számára. A kaliforniai központú, és főként az észak-amerikai piacra koncentráló vállalat 2009-ben már előrukkolt egy ZDX nevű autóval, amelynek gyártásával azonban a gyenge értékesítési adatok („legjobb” évében is mindössze 3200 eladott példány) miatt 2013-ban felhagytak. Arról a kocsiról többen úgy tartják, kissé „megelőzte a korát”, crossover-SUV-ként akart sikeres lenni egy olyan korszakban, amikor még nem ez volt a legkelendőbb szegmens.
Mostanra azonban nagyot fordult a világ, és egy szabadidő-autó már egészen más esélyekkel indul. Ezért is dönthetett úgy az Acura, hogy legelső villanyautója kedvéért 10 év után „feléleszti” a ZDX nevet. A teljesen elektromos, közepes méretű SUV a General Motors BEV3 platformájára épül, hasonlóan a Cadillac Lyriq-hez, a Buick Electra E5-höz és a Chevrolet Blazer EV-hez, de a jövőben többek közt a Honda Prologue alapjául is ez a konstrukció szolgál majd.
A belépőmodellt egy 340 lóerős villanymotorral felszerelt, hátsókerék-meghajtású kivitel jelenti majd, amely némi felár ellenében egy második erőforrással, összkerekes verzióban is rendelhető lesz. A kocsiban az egyebek mellett a Hummer EV-ből is ismerős Ultium akkumulátortechnológia kap helyet: a 102 kWh-s csomag a tesztek alapján nagyjából 525 kilométeres hatótávot garantál, ami az extra motor beépítése esetén 505-re csökkenhet.
A ZDX-ből készül egy Type S variáns is, amely már alapértelmezetten 2 erőforrással és összesen 500 lóerővel operál. A Brembo fékekkel és adaptív légrugókkal felszerelt Type S vásárlóinak természetesen a plusz teljesítmény érdekében némi áldozatot kell hozniuk az egy feltöltéssel megtehető kilométerek (kb. 465) terén. Az Acura azt ígéri, az új ZDX-ekbe 190 kW-os DC-gyorstöltőkkel 10 perc alatt 130 kilométernyi autózásra elegendő energia táplálható.
Az 5,02 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,64 méter magas kocsi várhatóan 2024 elején kerül a kereskedésekbe, becslések szerint 60 ezer dolláros, azaz átszámítva kb. 21 millió forintos alapáron, ami a Type S esetében mintegy 70-75 ezer dollárra, vagyis 24,5-26,3 millió forintra nőhet.