A mostanság debütáló elektromos hiperautók esetén szinte már „kötelező” az 1000 lóerőt meghaladó teljesítmény (sőt, ennek duplájára is akad példa a Lotus Evija képében), de a kizárólag belsőégésű motor által hajtott kocsik esetén azért igencsak figyelemre méltó ennek az álomhatárnak az átlépése. A legújabb modell ebben a meglehetősen szűk körben a Hennessey „H1000” Cadillac CT5-V Blackwing, amelynek gyártása a nemzetközi sajtóban megjelent hírek szerint a napokban megkezdődött. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a világ legerősebb, tisztán benzines luxusszedánját mutatjuk be.
A fent leírt, kissé bonyolult elnevezés sok mindent elárul a járműről, többek közt azt, hogy az alapját a Cadillac 2021-ben debütált CT5-V Blackwing nevű négyajtósa adja. Annak idején ez lett a patinás, ma a General Motors égisze alá tartozó amerikai gyártó valaha készült legerősebb közúti autója a maga 668 lóerőjével és 893 Nm-es csúcsnyomatékával. A BMW M5 vagy épp a Mercedes-AMG E63 vetélytársának szánt modell ezenkívül a tekintetben is történelmileg számított, hogy első Cadillac-ként karbonkerámia fékekkel (Brembo) is rendelhetővé vált.
Ezt a már önmagában sem épp gyenge kocsit vette nemrég „kezelésbe” a gyors járművek még gyorsabbá tételére szakosodott Hennessey műhely. Nyugodtan mondhatjuk, hogy jó kezekbe került az autó, az 1991-ben alapított texasi cég jegyzi ugyanis a valaha volt legerősebb, hagyományos motorral ellátott, sorozatgyártású autóját, a több mint 1800 lóerős Hennessey Venom F5-t.
A fejlesztők több módosítást eszközöltek a 6.2 literes, V8-as erőforráson, egyebek mellett ellátták egy extra méretű szuperfeltöltővel. A „finomhangolásoknak” köszönhetően a teljesítmény 1000 lóerőre, a nyomaték pedig 1310 Nm-re ugrott. A Hennessey „H1000” Cadillac CT5-V Blackwingnek ezzel mindössze 2,6 másodpercre van szüksége az álló helyzetből 100 km/h-ra történő gyorsuláshoz, a végsebessége pedig a vállalat elmondása alapján jócskán 320 km/h felett van.
A szegmensében manapság lassan már ritkaságszámba menő módon hatfokozatú kézi váltóval (no, meg persze tízfokozatú automatával) is elérhető kocsi árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra. Az alapjául szolgáló Cadillacet mindenesetre nagyjából 95 ezer dollárért, azaz átszámítva kb. 34,5 millió forintért lehet megszerezni, a Hennessey-féle csúcsverzióért pedig bizonyára ennél jóval többet elkérnek majd. Várhatóan azért így is lesz kereslet az újdonságra, már csak azért is, mert ennél erősebb benzines Cadillac aligha készül a jövőben: a több mint 120 éves cég sok riválisához hasonlóan nem titkolt módon a villanyautók gyártása felé fordul.