A Puma Gen-E-vel állna újra jó pályára a Ford
2025. március 21. írta: autonet

A Puma Gen-E-vel állna újra jó pályára a Ford

Finoman szólva sem a legszebb napjait éli Európában a Ford. Az amerikai autómárka a ’90-es évek elején még a kontinens kedvence volt, sőt, egészen 5 évvel ezelőttig stabilan a top3 közt szerepelt, azóta azonban meredek zuhanásba kezdtek az eladásai és már a legjobb 10-ből is kicsúszott. A mélypontról nem meglepő módon többek közt az elektromos kocsik segítségével rugaszkodna el a cég, ennek jegyében a minap három, egyaránt az itteni piacokra szánt villanymodelljük sorozatgyártása is elindult. Közülük a talán legizgalmasabbat, a Puma Gen-E-t igyekszünk bemutatni a CarXpert szervizhálózat mostani cikkében.

ford_puma_gen_e_kep_1.jpg

Visszatérve a statisztikákhoz, a hivatalos adatsorok szerint a Ford a mögöttünk hagyott esztendőben kb. 14%-os visszaesést követően valamivel több mint 400 ezer új autót adott el Európában, ami nagyjából a harmada-negyede a számukra aranykornak számító ’90-es években megszokott volumeneknek. Szintén sokatmondó, hogy a Ford ezzel mára alig értékesít több autót a földrészünkön, mint az egészen más profitrátával dolgozó Volvo és Tesla, és erősen lemaradni látszik az olyan tömeggyártóktól, mint a Hyundai, a Kia, a Dacia, a Škoda, a Renault vagy épp a Peugeot.

A fenti mélyrepülés érthetőbbé válik, ha hozzátesszük, hogy az utóbbi években olyan típusoknak intett búcsút a Ford, mint a Galaxy, a Mondeo, az S-Max és a Fiesta, ráadásul a hírek szerint rövidesen a Focusra is ez a sors vár. A cég vezetőinek korábbi nyilatkozatai alapján bár ezeket a modelleket szerették az európai vásárlók, nem hoztak elég nyereséget, így a jövőben a jobb pénzügyi mérleg reményében az off-road szegmensre (pl. Bronco, Raptor) és a már említett, a szabályozás miatt egyébként is elkerülhetetlennek tűnő elektromos járművekre helyezik a hangsúlyt.

ford_puma_gen_e_kep_2.jpg

A jelenleg a Mustang Mach-E-t, Explorer Electric-et és a Capri EV-t felvonultató villany-személyautós paletta tehát most a 2019-ben bevezetett Puma crossoverük teljesen elektromos verziójával bővül. A kocsi designja egyértelműen a „nagytestvért”, a Mustang Mach-E-t idézi, ami többek közt a hűtőrács kialakításán és a hátsó légterelőn érthető tetten.

A Puma Gen-E-ben egy az első tengelyt hajtó, 168 lóerős teljesítményt és 290 Nm-es csúcsnyomatékot produkáló villanymotor található, amely a benzines változatot felülmúlva 8 másodperces 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulást, valamint 160 km/h-s végsebességet tesz lehetővé. A nettó 43.6 kWh-s akkumulátor a tesztek alapján mintegy 380 kilométeres hatótávra elegendő, míg a 10-ről 80%-ra való töltéshez 23 perc szükséges.

ford_puma_gen_e_kep_3.jpg

A belsőégésű motorral felszerelt variánsokhoz hasonlóan a romániai Craiovában készülő (bár a hajtáslánc Angliából érkezik) ötajtós szabadidőautók kiszállítása már meg is kezdődött. Az interneten elérhető információk alapján az újdonság idehaza mintegy 14,7 millió forintos áron nyit, és kontinensszerte is hasonló árak mellett kellene elkezdenie kihúzni a gödörből a Ford szekerét.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9518821726
süti beállítások módosítása