A japán autógyártók számára az e hónapban kezdődő tokiói Mobility Show számít az év egyik legfontosabb eseményének, ennek megfelelően mindegyikük nagy bejelentésekkel készül – melyek közül néhány az európai piacok számára is releváns lehet. A Suzuki például a hírek szerint a közelgő rendezvényen mutatja be a népszerű Swift legújabb generációját, és ugyanott debütálhat hivatalosan a márka első teljesen elektromos modellje is. A már nyilvánosságra hozott részleteket igyekeztünk összegyűjteni az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában.
A Suzuki a napokban összesen 5 kocsi tokiói premierjét lengette be, ezek közül három a Japánban rendkívül kapós (az újautó-eladások kb. harmadát lefedő) kei car szegmensbe érkezik majd. A 114 éve alapított (akkor még szövőgépeket gyártó) vállalat számos futurisztikus újdonsággal is készül, köztük egy a Skydrive nevű céggel közösen fejlesztett repülő autóval, amelynek természetesen még jó pár akadályt le kell küzdenie ahhoz, hogy ténylegesen megjelenjen a forgalomban.
Maradjunk tehát a (szó szerint) „földhözragadtabb” járműveiknél, elsőként is az új Swiftnél, amely 2017 után eshet át ismét teljes megújításon. A lépés nem teljesen magától értetődő, hiszen a szupermini-kategória világszerte visszaszorulóban van (a Ford pl. ezzel összefüggésben nemrég jelentette be, hogy felhagy a Fiesta gyártásával), ám a jelek szerint a Suzukinál még látnak fantáziát a jövőre 20 éves, több mint egy évtizeden át Esztergomban is készülő modelljükben.
A külsőt illetően nem beszélhetünk óriási változásokról: első ránézésre talán a szögletesebb első fényszórók, valamint a kisebb, lekerekített, méhsejtmintás elülső hűtőrácsok szúrhatnak szemet, de a cég közlése alapján a kocsi hátulját is némiképp átszabták. A beltér viszont jelentősen felfrissült, és ezzel párhuzamosan a ma már szinte kötelező biztonsági rendszerek (pl. a sofőr éberségét figyelő DMS) fejlett verziói is helyet kaptak az autóban.
A hajtásláncok terén még nem árultak el túl sokat az illetékesek, mindenesetre az elejtett félmondatok („egyensúlyt teremt a menetteljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság közt”) alapján a többség arra számít, hogy marad a hagyományos motorok dominanciája, legfeljebb a most leköszönő korosztálynál már bevezetett mild hibrid technológiát terjesztik ki több változatra.
Az új Swifteknél tehát alighanem (még) elmarad a nagy fokú villanyosítás – jön azonban a brand legelső tisztán elektromos kocsija, amelyet eVX néven emlegetnek. Egyelőre annyi biztos, hogy a szintén a globális piacokra szánt modell egy 4,3 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,6 méter magas, 500 kilométeres hatótávú SUV lesz. Mivel a napokban röppent fel a hír, hogy készül egy kis méretű divatterepjáró a Suzuki és a Toyota együttműködésében, néhányan arra következtetnek, hogy ennek egyik variánsa lesz az eVX – sokak szerint viszont valószínűbb, hogy a Suzuki a kooperáció eredményeire építve, de önállóan alkotja meg úttörő villanyautóját. Néhány hét múlva már okosabbak leszünk azzal kapcsolatban is, melyik tábornak lesz igaza.