Ritkán látott technológiát alkalmaz a Karma új kupéja
2025. március 27. írta: autonet

Ritkán látott technológiát alkalmaz a Karma új kupéja

Ha egy kis volumenekkel operáló luxusautó-gyártó manapság bemutat egy igencsak izmosnak ígérkező sportkocsit, némi túlzással biztosra vehetjük, hogy a kaszni alatt kizárólag villanymotorok rejtőznek. A napokban belengetett Karma Amaris a kivételek közé tartozik, mert bár nincs híján az elektromos erőforrásoknak, egy benzinmotor is helyet kap a rendszerben. Hagyományos plug-in hibrid hajtás helyett azonban az attraktív kétajtós kocsi nem túl gyakran látható módon egy hatótávnövelős elektromos jármű (EREV), amely minden bizonnyal Európában is felbukkan majd. Ez épp elég ok arra, hogy az Auto Check Center szervizhálózat legfrissebb cikkében összegyűjtsük a vele kapcsolatos, már ismert részleteket.

karma_amaris_2.jpg

A szóban forgó márka gyökerei 2007-ig és a néhai Fisker Automotive-ig, valamint annak egyetlen modelljéig, a nem kiugró eladási adatai (világszerte kb. 2000 példány) ellenére is jelentős hírnévre szert tevő Karmáig nyúlnak vissza. A 2013-ban csődbe ment cég romjain két vállalat jött létre, közülük az Ocean nevű SUV-val előrukkoló Fisker Inc.-et pár hónapja szintén „utolérte a karma”, és kénytelen volt lehúzni a rolót. A kínai befektetők által létrehozott, kaliforniai székhelyű Karma Automotive viszont egyelőre szerencsésebbnek tűnik, a már piacon lévő Revero szedánjuk után ugyanis sorban mutatják be az újdonságokat – a Gyesera tavalyi premierje után most az Amarison volt a sor.

A gyártó a pontos részletekkel még adós, de a nemzetközi médiában biztosra veszik, hogy a hibrid sportkocsiba egy a BMW-től érkező, 4 hengeres, turbós benzinmotor kerül majd, amely tehát egyfajta generátorként üzemelve termel energiát a villanyerőforrások számára. A Karma közlése alapján az Amaris kicsivel több mint 3,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, ami lényegesen jobb idő a mintegy 600 lóerőre és 930 Nm-re képes Gyeserához képest, vagyis az újdonság esetén borítékolhatók az ennél is magasabb teljesítményadatok.

karma_amaris_1.jpg

Ahogy azt a vállalat is megjegyzi, az EREV technológia előnye, hogy az autó rövidebb távokon – a szigorodó környezetvédelmi szabályok miatt sem mellékes módon – tisztán elektromos üzemmódban, lokális károsanyag-kibocsátás nélkül is tud haladni, ugyanakkor nem kell kizárólag a villanytöltő infrastruktúrára támaszkodnia egy hosszabb út során, hisz benzint tankolva is növelhető a hatótávja.

A 100%-ban alumínium architektúrára épülő Karma Amaris sorozatgyártása az ígéretek szerint jövőre indulhat, és abból kiindulva, hogy a Revero közelmúltban debütált, legújabb változata az Egyesült Államok mellett Európában is elérhetővé vált, valószínűsíthető, hogy az impozáns külsejű kupé is eljut a földrészünkre. Az árról egyelőre nem tudni semmi biztosat, de ha figyelembe vesszük, hogy a jóval szerényebb Revero Európában minimum 175 ezer eurós, azaz átszámítva kb. 70 millió forintos összegért rendelhető, a vadonatúj Amaris sem az átlagemberek garázsának dísze lesz majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5818826968
süti beállítások módosítása