Ledől egy újabb dominó: vége a VW up! karrierjének?
2023. október 18. írta: autonet

Ledől egy újabb dominó: vége a VW up! karrierjének?

Egybehangzó médiaértesülések szerint a Volkswagen felhagy jelenlegi palettájának legkisebb tagja, az up! nevű városi autó gyártásával. A döntés az iparág trendjeit látva nem meglepő, hiszen a márkák mostanság sorra „menekülnek ki” a számukra a legkisebb profittal kecsegtető A-szegmensből. A VW-kínálat „alján” így immár a Polót találjuk, igaz, a hírek alapján ennek a napjai is meg vannak számlálva. Az Auto Check Center mostani írásából kiderül az is, milyen modellek lesznek az utódok – bár ez aligha lep meg sokakat.

volkswagen_up_gyartas_vege_2.jpg

A wolfsburgi vállalat tizenkét évvel ezelőtt leplezte le az up!-ot, amely az Európában 2005 és 2011 közt forgalmazott Fox helyét vette át. Az alig több mint 3,5 méter hosszú, 1,64 méter széles és 1,48 méter magas, 1 tonnánál valamivel könnyebb jármű kifejezetten jó fogadtatásban részesült, 2012-ben a rangos Világ Év Autója díjat is elnyerte, nem kisebb neveket maga mögé utasítva, mint a 3-as BMW és a Porsche 911 aktuális szériája.

Az 1.0 literes, háromhengeres motorok mellett a teljes pályafutása alatt „kitartó”, kiviteltől függően 60-115 lóerős kocsi a vásárlók körében is népszerű volt: legjobb évében, 2013-ban, csak Európában 130 ezret adtak el belőle, de globálisan (köszönhetően a dél-amerikai piacoknak) még 2019-ben is átlépte az értékesítés a bűvös 100 ezres határt. Ezt követően viszont jócskán visszaestek a számok, és a körülmények sem kedveztek az up! gazdaságosságának. A folyamatosan szigorodó környezetvédelmi és biztonsági szabályok miatt a gyártóknak a legkisebb modelljeiket is egyre több „extrával” kell ellátniuk, ami értelemszerűen a legszerényebb áron kínált kisautók megtérülését veszélyezteti leginkább.

volkswagen_up_gyartas_vege_4.jpg

A Pozsonyban készülő up! egyébként így is „túlélte” két ikertestvérét, hiszen a gyakorlatilag a mini-VW „átemblémázott” verzióinak tekinthető Škoda Citigo és SEAT Mii gyártása már 2020-ban, illetve 2021-ben véget ért. Ahogy arra a bevezetőben már kitértünk, a német óriáscég választéka a méret tekintetben így már a Polóval kezdődik. A hatodik generációját taposó kocsi 2017-ben újult meg legutóbb, a vállalat tavaly kinevezett vezérigazgatója, Thomas Schäfer pedig korábban utalt rá, könnyen lehet, hogy több frissítése már nem is lesz, mert az Euro 7 előírások miatt kénytelenek lehetnek ezt is kivezetni.

A leendő helyetteseket a papírformának megfelelően a Volkswagen tisztán elektromos járműveit tömörítő ID-sorozatban kell keresni, amelynek a 3-as, 4-es, 5-ös, 6-os és 7-es nevet viselő személyautói (no, meg a Buzz kisbusz) már ismertek. Az eddig napvilágot látott információk szerint az up! hiányával keletkező űrt az ID.1 próbálja majd betölteni, a Polo utódja pedig az ID.2 lesz. Utóbbiról idén már néhány részletet is elárult a VW, eszerint a várhatóan 2025-ben érkező, belépőszintű, ötajtós villanyautóban egy 226 lóerős motor kap helyet, hatótávja pedig várhatóan 450 kilométer környékén alakulhat.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1618237291
süti beállítások módosítása