Volt idő, amikor a Suzuki Swift aktuális új változatának bemutatása volt az a hír, amelyre a magyar autós társadalom a leginkább felkapta a fejét – az idén 40 éves, korábban Esztergomban (is) készülő kisautót azonban mára házon belül az SX4 S-Cross és a Vitara is lekörözte népszerűségben mifelénk. Ezzel együtt korai volna temetni, hiszen az elmúlt évek összesített statisztikái alapján még mindig ott van a hazai vásárlók top10-es listáján, így minden bizonnyal a most debütált modellel is rövidesen sűrűn találkozunk majd az itthoni utakon. Éppen ezért, az Automeister szervizhálózat friss bejegyzésében összeszedtük, mit lehet tudni a vadiúj Swiftről!
Amikor a szóban forgó kocsit leleplezték a közelmúltban rendezett Tokiói Autószalonon, a szakértők többsége megjegyezte, hogy az ott kiállított jármű már nagyon közel lehet a sorozatgyártáshoz. Nem is kellett csalódniuk, a japán gyártó ugyanis a minap megnyitotta a rendelést az új verzióra, igaz, egyelőre csak odahaza. Mivel azonban egy dedikáltan globális típusról van szó, várhatóan már jövőre elérhetővé válik a világ több pontján, köztük Európában.
Az 1983 óta gyártott (Japánban kezdetben Cultus néven forgalmazott) autót az „új Swift” 2004-es premierje óta mindig is konzervatív külső változtatások jellemezték, és ez most sincs másként. Az előző generációhoz képest a legszembetűnőbb módosítás talán, hogy a Suzuki elhagyta a karosszériába süllyesztett hátsó kilincs megoldását, illetve manapság szinte kötelező módon némiképp átszabta a hűtőrácsot és a lámpákat is.
A fentiek tükrében nem meglepő, hogy a kocsi méretei is alig térnek el az elődjétől: a friss variáns 1,5 centiméterrel hosszabb (3,86 méteres) és 4 cm-rel keskenyebb (1,69 m-es) lett, lényegében változatlan magasság (1,5 m) és tengelytáv (2,45 m) mellett. A beltér már jobban átalakult, a megjelent egy 9 colos, érintőképernyős kijelző, és természetesen a fejlett vezetéstámogató- és biztonsági rendszerek sem hiányoznak, az adaptív távolsági fényszóróktól a éberségfigyelőn át a közlekedési táblákat felismerő szoftverig.
Ami a hajtásláncot illeti, a vadonatúj Suzuki Swift jelen állás szerint kizárólag egy új fejlesztésű, 1.2 literes, 3 hengeres benzinmotorral lesz kapható, amihez a gyártó a korábbiaknál nagyobb nyomatékot és takarékosabb üzemmódot ígér. Valószínű, hogy Európában ugyanennek az erőforrásnak a lágy hibrid rendszerrel kiegészített változata tűnik majd fel, melyben egy 10 Ah-s lítiumion akkumulátor is helyet kaphat. Az alapesetben elsőkerék-meghajtású, de – a szegmensében ritkaságszámba menő módon – összkerekes verzióban is kérhető Swiftek Japánban egy ugyancsak új, fokozatmentes automata váltóval nyitnak, ám médiaértesülések szerint jó esély van rá, hogy a mi földrészünk vevőinek továbbra sem kell majd búcsút inteni a kézi váltónak.