A Dacia Duster is egyértelműen azok közé a kocsik közé tartozik, amelyeknél a generációváltás híre a magyar piacot is alaposan felkavarja, a Renault-csoporthoz tartozó román brand szabadidő-autója ugyanis az előző teljes évben az 5. legnépszerűbb modell volt a hazai újautó-vásárlók körében. Hogy a napokban hivatalosan is leleplezett, friss verzió is számíthat-e ehhez hasonló érdeklődésre, az rövidesen kiderül – addig is, az Automeister szervizhálózat mostani írásában sorra vesszük az újdonsággal kapcsolatos információkat.
Előzetesen a legtöbben azt találgatták, vajon a 2010 óta gyártott Dusterek jövőre érkező, harmadik korosztályánál debütál-e a tisztán elektromos hajtáslánc (ami a Springre gondolva nem is lett volna előzmény nélküli házon belül). Végül azoknak lett igazuk, akik a „nem”-re voksoltak. Ennek oka alighanem abban keresendő, hogy a Daciát az anyavállalat még mindig amolyan „budget-márkaként” pozícionálja, a Duster pedig ezen belül is az egyik legkelendőbb típus, ennek fényében logikusnak tűnik a hagyományos motorok megtartása.
Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne néhány jelentős változás, kezdve azzal, hogy a kompakt SUV a jelek szerint végleg maga mögött hagyja a dízelerőforrásokat. Egyelőre három variáns ismert, mindegyiknek a nevében megtalálható a lóerők száma is. A skála alját a TCe 100 Bi-Fuel jelenti, ami benzin mellett mostanság lassan már kuriózumszámba menő módon LPG-vel is képes üzemelni.
A TCe 130-ban egy 1.2 literes, háromhengeres turbómotor található, kombinálva egy 48 V-os mild hibrid rendszerrel. A csúcs pedig a normál hibrid Duster (HYBRID 140), amelyben egy 1.6 literes, négyhengeres belsőégésű motor és 2 villanyerőforrás kap helyet, egy 1.2 kWh- akkumulátor társaságában. A Dacia ígérete alapján ez utóbbi kivitel leendő tulajdonosai városi használat során akár 80%-ban elektromos üzemmódban autózhatnak majd.
A kocsi immár nem a márka saját platformjára épül, hanem a Renault-Nissan kooperációban kifejlesztett CMF-B hosszabb változatára, hasonlóan többek közt az aktuális Renault Capturhöz, valamint a Dacia Sanderóhoz és Joggerhez. A méretei ennek ellenére alig változtak: a továbbra is a romániai Mioveniben készülő új Dusterek 4,34 méter hosszúak, 1,81 méter szélesek és 1,66 méter magasak lesznek.
Médiaértesülések szerint a nagyközönség élőben először a jövő februári Genfi Autószalonon láthatja majd a megújult szabadidő-autót, és akkortájt alighanem már a rendeléseket is le lehet adni a várhatóan tavasszal az utakra kerülő kocsikra. Az árak kapcsán egyelőre csak találgatásokról hallani: szakértők az elődjéhez képest 15% környéki drágulásra számítanak, ami forintban kifejezve bő 7 milliós indulóárat sejtet.