Néhány napja leplezték le a Mercedes SL osztályának valaha készült legerősebb változatát, a plug-in hibrid technológiával felvértezett AMG SL 63 S E Performance modellt. Az 1950-es években megszületett SL rövidítés eredetileg a német „Sport-Leicht”, azaz „Sportos, Könnyű” kifejezéseket takarta, márpedig a sportosságot ettől az autótól sem lehet elvitatni. A könnyű mivoltját viszont annál inkább, mostanra ugyanis kiderült, hogy a nyitott tetejű kocsi jóval több mint 2 tonnát nyom. Ennek apropóján a carXpert szervizhálózat friss cikkében a „félig megtévesztő” nevű újdonságot vesszük górcső alá!
Nyugodtan mondhatjuk, már a 2022-ben debütált „alap” SL 63-as is mély nyomokat hagyott az izmos roadsterek rajongóiban a maga 585 lóerős teljesítményével. A Mercedes-AMG-nél pedig most fogták a jól bevált, 4.0 literes, V8-as biturbó benzinmotort és kiegészítették egy önmagában több mint 200 lóerős villanymotorral. A kombinált rendszerteljesítmény így 816 lóerő lett, de ami talán még elképesztőbb: a cég közlése szerint a maximális nyomaték akár az 1420 Nm-t is elérheti. Ezekkel a számokkal az újdonság nagyon közel került ahhoz is, hogy minden idők legerősebb szériagyártású AMG-modellje legyen – ezt a címet azonban egyelőre megtartotta a zárt tetejű GT 63 S E Performance (843 lóerő és 1470 Nm).
Az aktuális SL-generációnak már a kizárólag hagyományos erőforrással felszerelt verziói is alulról súrolták a 2000 kg-os tömeget, a hibrid rendszer miatt pedig a most bemutatott jármű alatt már mintegy 2,2 tonnát mutat a mérleg. Hogy mást ne mondjunk, az ’50-es években gyártottak olyan SL-eket is, amelyek fele ennyit sem nyomtak. Ezzel kapcsolatban ismét megjegyezhető: ezek után némileg kétséges, hogy a környezetbarát(abb)nak mondott kivitelnek összességében tényleg kisebb-e az ökológiai lábnyoma.
Tegyük hozzá, a Mercedes AMG SL 63 S E Performance hazánkban például nem lesz jogosult zöld rendszámra, mert a 6,1 kWh kapacitású akkumulátora mindössze 13 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé. A helyigényes villanytechnológia további hátulütőjeként pedig, bár az utastérben a vállalat ígérete alapján kényelmesen elfér 2+2 fő, a csomagtérnek már csak 110 liternyi hely maradt.
Ezeket az apróságokat persze alighanem megbocsájtják majd a leendő tulajdonosok, főleg, ha arra gondolnak, hogy a kocsi 2,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 317 km/h. Az összkerékhajtású, kétfokozatú automata váltóval rendelhető autó pontos ára egyelőre nem látott napvilágot. Mindenesetre a már említett „normál” SL 63-as 85 millió forint környékéről indul idehaza, a legerősebb SL-modellre ácsingózó vásárlóknak így minden bizonnyal ennél is mélyebben a zsebükbe kell majd nyúlniuk.