Az olyan gyártók, mint a Tesla, a Lucid vagy újabban a feltörekvő kínai márkák, hosszú ideje licitálnak egymásra, ha tisztán elektromos autóik hatótávjáról van szó. Az utóbbi csoportba tartozó, sanghaji székhelyű NIO most egy elég erős üzenetet küldött a vetélytársaknak: a 9 esztendeje alapított cég első embere, William Li másodmagával beült egy saját fejlesztésű, 150 kWh-s akkumulátorral ellátott ET7-esbe, és csak több mint 1000 kilométer múlva állt meg. Az Automeister szervizhálózat aktuális írásában a nem mindennapi kísérletről, valamint az Európában is több helyen forgalmazott villanyszedánról lesz szó.
Nem a NIO ET7 az első elektromos kocsi, amely egyetlen feltöltéssel átlépi a bűvös ezer kilométeres határt, a kínai cég mostani kísérlete azonban talán minden eddiginél életszerűbb. A hasonló teszteknél ugyanis gyakran a fogyasztás optimalizálására (angolul hypermiling) szakosodott, profi pilóták ülnek a volán mögött, akik minden elképzelhető módon spórolnak az energiával – emiatt helyszínnek is gyakran zárt pályákat választanak, ahol a forgalomhoz képest csigalassú tempóval közlekednek.
Nem véletlen, hogy a sikert követően maga William Li is azt emelte ki: „ha egy vezérigazgató képes erre, akkor egy átlagos sofőr is.” A beszámolók szerint az ET7-es egész pontosan 1044 kilométert tett meg, és még ekkor is 3%-os töltöttséget mutatott a kijelző. Li és társa összesen 14 órát voltak úton, ezalatt többször is huzamosabb ideig 90 km/h környéki sebességgel haladtak, és a teljes átlaguk is 80 km/h felett volt – azaz nyugodtan mondhatjuk, hogy az autópályázást leszámítva a villanyszedán tényleg élesben igazolta kiemelkedő hatótávját.
Ehhez tehát a NIO által megalkotott, várhatóan jövő áprilisban már a szériagyártású autóikban is megjelenő, nagy sűrűségű, 150 kWh-s, féligszilárdtest-akkumulátorra volt szükség. Az innovatív technológia igazi erényét az adja, hogy az ET7-ben már eddig is használt (kb. 700 km-re megtételére elegendő) 100 kWh-s aksinál alig valamivel nehezebb és ugyanakkora helyen elfér. „Apró szépséghiba”, hogy a megoldás várhatóan forintban kifejezve kb. 15 millióba kerül majd – vagyis csak a Nio új akkumulátora drágább, mint jó pár komplett elektromos kocsi.
Az 5,1 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,51 méter magas ET7-ben két villanymotor kapott helyet (tengelyenként egy), melyek együttesen 653 lóerős teljesítményt és 850 Nm-es csúcsnyomatékot tesznek lehetővé. A fejlett önvezető rendszereket sem nélkülöző kocsit az ultranagy kapacitású akkupakk mellett a szegmensében kimagaslóan kedvező, 0,208-as ellenállási tényező is segíti abban, hogy a leendő tulajdonosok egyetlen töltéssel is messzire jussanak. A NIO ET7 tavaly óta Dániában, Hollandiában, Németországban, Norvégiában és Svédországban is kapható – arra, hogy az akár 1000 km-re is képes variáns is elérhető lesz-e ezeken a piacokon vagy később akár további európai országokban, rövidesen fény derül.