Tényleg „felkötheti a gatyáját” a Tesla?
2024. február 02. írta: autonet

Tényleg „felkötheti a gatyáját” a Tesla?

Hamarosan eljöhet az igazság pillanata abban a kérdésben, hogy az európai – és benne a magyar – vásárlók hajlandóak-e nagy tömegével egy kínai gyártó tisztán elektromos modelljét választani. Az biztos, hogy a kínálat ugrásszerűen nő, és ezzel együtt egyre több az olyan aspiráns is, amely a már jól bejáratottnak mondható márkákhoz hasonló tudást kínál költségbarátabb áron. A legújabb próbálkozó a BYD Seal U lehet, amelyet kimondva-kimondatlanul a Tesla Model Y vetélytársának szánnak. A már Magyarországon is jelen lévő vállalat friss „exporttermékéről” szól a carXpert szervizhálózat mostani írása.

byd_seal_u_erkezik_1.jpg

Épp a napokban derült ki, hogy az összesített adatok alapján a Tesla Model Y lett 2023-ban a legtöbb példányban eladott új autó Európában, sőt, az egész világon is. Nem véletlen, hogy sokan szeretnének a kaliforniai cég kompakt, villany szabadidő-autójának babérjaira törni, Elon Muskék azonban az utóbbi időszak sorozatos árcsökkentéseivel alaposan feladták a leckét a konkurenciának.

A jelek szerint a BYD azonban felveszi az eléje dobott kesztyűt, a tavaly debütált Seal U nevű, kis méretű, teljesen elektromos SUV európai árát ugyanis sajtóértesülések szerint éppen a „bestseller” Tesla alá, forintban kifejezve kb. 16,3 millióra „lőtték be”. Ez persze még mindig tetemes összeg, így érdemes megvizsgálni, mit kínál mindezért a Seal, azaz „Fóka” széria egyik legfiatalabb tagja.

A vállalat családi autóként aposztrofálja a szóban forgó járművet, ami a 4,79 méteres hosszúságot (ezen belül a 2,77 méteres tengelytávot), az 1,89 méteres szélességet és az 1,67 méteres magasságot, valamint az alapesetben 552 literes, de ledöntött hátsó ülésekkel akár 1440 literre növelhető csomagteret látva nem tűnik a földtől elrugaszkodott kijelentésnek.

byd_seal_u_erkezik_2.jpg

A Seal U-ban egy az első tengelyen elhelyezett, 218 lóerős teljesítményre és 330 Nm-es csúcsnyomatékra képes villanymotor található, amivel – fogalmazzunk így – „családias” tempóban, kb. 9,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra. Ha valahol, akkor ilyen téren a BYD modellje nem veszi fel a versenyt a sokszor emlegetett Teslával, és ugyanez igaz a 175 km/h-ban korlátozott végsebességére is.

A kínai villany-SUV-ba 71,8 vagy 87 kWh-s akkumulátorcsomag kerülhet, melyekhez az ígéretek szerint 420, illetve 500 kilométeres hatótáv tartozik. A vízszintes és függőleges helyzetbe is állítható, érintőképernyős központi kijelzővel ellátott BYD Seal U vonzerejét növelheti, hogy nemrég ötcsillagos eredményt ért el a mértékadó Euro NCAP törésteszten, azaz a hozzánk érkező kínai autóknál nem ritkán aggályosnak tartott biztonságot illetően jó pozícióból várhatja a közelgő piaci nyitást.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9918317651
süti beállítások módosítása