Hazánkba érkezett a „régi-új” Volvo
2024. március 25. írta: autonet

Hazánkba érkezett a „régi-új” Volvo

Már Magyarországon is elérhető a tisztán elektromos, kompakt szabadidő-autók egyre sűrűbb mezőnyének legújabb indulója, a Volvo EX40. Ha esetleg valakinek nem lenne ismerős a név, és azt gondolja, lemaradt a kocsi többéves fejlesztési folyamatának állomásairól, azt megnyugtatjuk: a szóban forgó modell nemrég „született”, méghozzá az XC40 Recharge Pure Electric átnevezésével és minimális fejlesztésével. Az Automeister szervizhálózat aktuális cikkében a kínai Geely konszern ernyője alá tartozó svéd gyártó „újracímkézett termékével” foglalkozunk.

volvo_ex40_1.png

Az elődöt, vagyis a Volvo XC40-et még 2017-ben mutatták be, és akkortájt ez volt a vállalat legkisebb SUV-ja. A 4,43 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,65 méter magas divatterepjáró több földrészen is kifejezetten kedvező fogadtatásban részesült: debütálása után röviddel megkapta a rangos Európai Év Autója és a Japán Év Autója díjakat is. A típus 2019-ben indult el a szinte elkerülhetetlen elektromosítás útján, az akkor leleplezett plug-in hibrid verziót pedig egy évvel később a már belsőégésű motortól mentes XC40 Recharge Pure Electric követte.

Ezt a kivitelt keresztelte át nemrégiben EX40-né a cég, ami annyiban logikus döntés, hogy a kocsi valamelyest nagyobb, mint a Smart #1-gyel azonos platformra épülő EX30, és persze lényegesen kisebb, mint a hétszemélyes EX90. Az EX40 „őse” kapcsán egyébként nemcsak az az érdekes, hogy annak idején ez volt a legelső, tisztán elektromos Volvo, hanem az is, hogy tavaly a szimpla motoros variánsai elsőről hátsókerék-meghajtásra váltottak, amire ebben az évezredben még nem volt példa a Volvo palettáján.

A névcsere apropóján a kocsi azért kapott némi erősítést is, egy „szoftverfrissítés” révén ugyanis a korábban 402 lóerős, dupla motoros csúcskivitel immár 436 lóerőre képes, 670 Nm-es maximális nyomaték mellett. A 2170 kg-ot nyomó SUV ezzel a várakozások szerint nagyjából 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, végsebességét azonban sokak bánatára, de nem újkeletű módon 180 km/h-ban korlátozták.

volvo_ex40_2.png

A fenti mellett a 235 lóerős, hátsókerekes alapmodell is érkezik hazánkba, a hírek szerint 20,8 millió forintos indulóáron – míg az izmosabb változatért a legmagasabb felszereltségi szinten már 26,6 milliót kell fizetni. A hatótáv az akkumulátor méretétől (66 vagy 79 kWh) függően 475 és 535 kilométer környékén alakul.

Ahogy arra már az első mondatban is utaltunk, az új néven támadó Volvo EX40-nek nem lesz könnyű dolga a piacon, a közvetlen riválisai közt ugyanis a teljesség igénye nélkül olyan prémiummodellek említhetők, mint az Audi Q4 Sportback e-tron, BMW iX2 vagy épp a Mercedes EQA.

volvo_ex40_3.png

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6118363399
süti beállítások módosítása