Szó szerint „mindenkinek” szánja új villanyautóját a VW
2025. március 09. írta: autonet

Szó szerint „mindenkinek” szánja új villanyautóját a VW

Az utóbbi időben megtörni látszik az elektromos járművek felfutásának lendülete, aminek sokrétű okai vannak, de az egyik ezek közül mindenképp az, hogy a gyártók igyekezete ellenére még mindig nem születetett meg az első olyan villanyautó, amely minden szempontból rászolgálhat a „tömegmodell” jelzőre. A Volkswagen reményei szerint azonban már erre sem kell sokat várni, a minap ugyanis hivatalosan leleplezték az ID. EVERY1 névre keresztelt, belépőszintű kocsijukat. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében a rövidesen az e-up!-ot felváltó kisautóval kapcsolatos, már napvilágra került információkat gyűjtöttük össze.

vw_id_every1_kep_2.jpg

Európában a szigorodó környezetvédelmi szabályok is sürgetik az alternatív hajtások térnyerését, azonban a vásárlókat ez egyelőre kevéssé „érdekli”. Tavaly a kontinensünk 50 legtöbb példányban eladott új személyautója közül csak 2 volt tisztán elektromos, ráadásul ezek is Teslák (Y és 3), azaz a hagyományos európai márkák közül az évi 80 ezres volument sem tudta egyetlen típus sem elérni – pedig kísérletet tett rá bőven a teljesség igénye nélkül a Škoda, a Volvo, Dacia, az Audi, a BMW és bizony a Volkswagen is.

A wolfsburgi székhelyű cég viszont hamarosan új szintre emeli a villanyoffenzívát, amelyben a sokatmondó nevű, „mindenkinek” szóló ID. EVERY1 (azaz „everyone”) viheti majd a prímet. A vélhetően a nem kellően költséghatékony gyártás miatt búcsúzó e-up! helyét átvevő modell az ígéretek szerint mind méretben, mind teljesítményben, mind hatótávban, mind árban hozza azt, amitől milliók számára adhatja meg a végső lökést a villanyautózáshoz. Akkor nézzük is sorra ezeket a tényezőket!

vw_id_every1_kep_1.png

Az újdonság a maga 3,88 méteres hosszával, 1,82 méteres szélességével és 1,49 méteres magasságával kicsivel a szintén debütálásra váró ID. 2all alá érkezik a VW palettájára, de számottevően több praktikusságot nyújtva, mint a 3,6 méteres e-up! Az ID. EVERY1-ban a hírek szerint egy az első kerekeket hajtó, 95 lóerős elektromos motor kap helyet, végsebessége pedig nagyjából 130 km/h lehet. A 38 kWh-s akkumulátorral felszerelt jármű újratöltés nélkül megtehető távolságát a Volkswagen 250 kilométer környékére becsüli, ami elsőre nem hangzik soknak a napjainkban bemutatkozó villanyautókhoz képest, ám egy átlagos felhasználó számára ez is lefedheti a napi – méghozzá talán nem is 1 napi – „rutint”.

Ami pedig a talán legfontosabb szempontot jelentő árat illeti, a vállalat 20 ezer euró (azaz átszámítva kb. 8 millió forint) alatti indulóösszegről beszél, ami a Dacia Spring (ár)kategóriájába helyezné a legolcsóbb Volkswagent. Összevetésképpen, a jelenlegi legelérhetőbb villany-VW, az ID.3 ennek több mint másfélszeresébe kerül. Az ID. EVERY1 a tervek szerint egyike lesz a márka azon négy új, teljesen elektromos modelljének, amelyek 2027-ig az utakra kerülnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5918813326
süti beállítások módosítása