Egy ideje napirendben van idehaza a zöld rendszám (és ezzel a még mindig sok helyen meglévő ingyenes parkolási lehetőség és az adókedvezmény) megvonása a plug-in hibrid járművektől, ám jelen állás szerint minden olyan, külső forrásból tölthető hibrid jogosult a kiváltságra, amely elektromos üzemmódban legalább 25 kilométert meg tud tenni. A vadonatúj Porsche Panamera ezt többszörösen is meghaladja – miközben egy önmagában akár 350 lóerős benzinmotorral ellátott, 2 tonnás, csaknem 300 km/h-val repesztő luxussportkocsiról van szó. Hogy a zöld rendszám ez esetben mennyire „fair”, annak megítélése nem célja a CarXpert szervizhálózat itteni cikkének – a közelmúltban megújult Panamera immár Magyarországon is rendelhető legújabb verzióinak bemutatása viszont annál inkább!
Tavaly novemberben került sor a Porsche Panamera harmadik generációjának premierjére, a palettán pedig kezdetben a 2.9 literes, V6-os turbómotorral felszerelt, 353 lóerős alapmodell, valamint a 4.0 literes, ikerturbós V8-assal és egy elektromos erőforrással ellátott (kombinálva 680 lóerős) Turbo E-Hybrid kivitel szerepelt. A stuttgarti székhelyű vállalat már akkor jelezte, hogy idővel tovább bővítik a választékot, amire a közelmúltban sor is került. A kínálat „közepére” megérkező 4 E-Hybrid és a 4S E-Hybrid variánsokra a friss sajtóértesülések szerint a hazai vásárlók is lecsaphatnak.
Kezdjük előbbivel, amelynél a jelentős fejlesztésen átesett elektromos rendszert a 2.9 literes, biturbós, V6-os benzinmotorral házasították össze, melynek eredménye nagyjából 470 lóerős rendszerteljesítmény és 650 Nm-es csúcsnyomaték, valamint 4,1 másodperc alatt letudott 0-100 km/h-s sprint. Az akár 280 km/h-s tempóra is képes kocsi a bruttó 25,9 kWh-s kapacitású akkumulátorának köszönhetően akár 96 kilométert is megtehet villanyüzemmódban.
A Panamera 4S E-Hybrid egy nagyon hasonló alapokon nyugvó, de még inkább a dinamikára kihegyezett változat, amelynél az összesített lóerők száma 544-re, a maximális nyomaték pedig 750 Nm-re nőtt. Ennek eredményeként a típus álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig 290 km/h környékén van. A teljesítmény oltárán pedig csak egy kis áldozatot kell hozni az elektromos hatótávban, amely ezzel a konfigurációval mintegy 90 km.
Az 5,05 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,42 méter magas luxusautó két vadonatúj variánsa közül az interneten fellelhető információk szerint a Panamera 4 E-Hybrid nagyjából 52,9 millió forintos, a 4S E-Hybrid pedig bő 59 millió forintos áron nyit hazánkban. Félig viccesen hozzáfűzhetjük, hogy a költségeken azért némiképp javít a zöld rendszám – már ameddig a konnektoros hibridek jogosultak lesznek rá.