Tavaly év végén mutatta be a Toyota az FT-Se névre keresztelt koncepcióautóját, amely egy igencsak tekintetvonzó, kétajtós kupé érkezését vetítette előre. Azóta számos pletyka napvilágot látott a leendő sportkocsival kapcsolatban, és még a jól értesült külföldi szakértők sem voltak biztosak abban, hogy a járművet végül belsőégésű- vagy elektromos motorral felszerelve köszönthetjük-e az utakon. Nos, a friss médiainformációk szerint úgy fest, a japán óriásvállalat mindegyik tábornak kedvezni fog, ugyanis kétféle hajtáslánccal is elkészíti a legerősebb Supránál is izmosabbnak ígérkező típust. Ennek megfelelően az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében mindkét változat már ismertté vált részleteire kitérünk majd.
Kezdjük azonban az alapokkal! Az FT-Se a tervek szerint egy 4,38 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,22 méter magas autóban ölt majd testet, ezzel a már piacon lévő vetélytársak közül méretben a Lotus Emirához áll a legközelebb. A Toyota elmondása alapján a szegmenséhez képest kifejezetten tágas belső térrel rendelkező kocsi fejlesztésében a gyártó sportrészlege, a GAZOO Racing is részt vesz, ami bizonyosan pozitív hatással lesz majd a vezetési élményre.
Jelen állás szerint a benzines verzió debütálhat előbb, amelyben vélhetően egy 2.0 literes, négyhengeres turbómotoré lesz a főszerep. A négykerék-meghajtású modelltől 400 lóerő környéki teljesítményt várnak, ami több, mint a legerősebb szériagyártású Toyota Supra vonatkozó adata (382 lóerő). Aki pedig követi az iparág híreit, alighanem azt is kitalálja, hogy a villanyvariáns még ennél is többet tudhat majd.
A „zöld” FT-Se-nél ugyanis már a belépőmodell teljesítménye is 400 lóerőnek ígérkezik, de a várakozások szerint lesz egy 500 lóerős csúcskivitel is. Ami mindkettőben közös, az a dupla motoros, összkerekes megoldás, amihez a Toyota vadonatúj (egyébként a Panasonic-kal közösen fejlesztett) akkumulátortechnológiája társulhat. A tervek szerint rövidesen a Lexus LF-ZC-ben bemutatkozó innováció minden bizonnyal az újratöltéshez szükséges idő és a hatótáv terén is jelentős előrelépést hoz – utóbbi tekintetben az FT-Se-től az elektromos sportkocsik mezőnyében figyelemre méltónak mondható, több mint 550 kilométert várnak.
A villanyverzió egyik legfőbb riválisa alighanem a már szintén bejelentett, tisztán elektromos Porsche 718 Cayman lesz, de említhetnénk a már gyártáshoz közeli fázisában járó Polestar 6-ot is. Ha abból indulunk ki, hogy a Toyota a papírforma szerint ezek alá szeretné majd belőni új kupéja árát, akkor 55-65 ezer eurós, azaz átszámítva nagyjából 23-27 millió forintos indulóösszegre érdemes felkészülni.
További érdekesség, hogy nem a japán vállalat az egyetlen, amely hasonló „2 az 1-ben” stratégiát alkalmazhat egy közelgő sportkocsinál, a közelmúltban ugyanis a legújabb Dodge Chargerről is az a hír járta, hogy a cégnél a benzines és az elektromos meghajtás opcióját is felkínálják majd a vásárlóknak.