Az autós szaksajtót épp a napokban árasztják el az idén bemutatott Kia EV3 tesztjei, de a dél-koreai gyártó a színfalak mögött már egy még kisebb és még elérhetőbb árú villanyautón dolgozik. A nem meglepő módon EV2 néven futó jármű eddig csak hazájában tűnt fel, ám a minap német rendszámmal, a Nürburgring közelében (aligha véletlen) is lencsevégre kapták. Aki tehát mostanra az EV3-mal már alaposan képben van, itt az ideje, hogy megismerkedjen az érkező „kistesóval” kapcsolatos, már nyilvános információkkal is. Pontosan ebben segít a CarXpert szervizhálózat aktuális írása.
A nemzetközi médiában megjelent kémfotók tanúsága szerint az EV2 a Kia családon belül leginkább az EV9 és a Soul formavilágát örökölte – vagyis röviden fogalmazva meglehetősen szögletes. A maga 4 méteres hosszával (ez 30 cm-rel kisebb, mint az EV3-é) a már az utakon lévő elektromos városi SUV-ok közül leginkább a Renault 5 E-Tech és a Citroen ë-C3 ligájában játszik, de a leendő vetélytársak közt kell említeni többek közt a Jeep Avengert vagy épp a Mini Acemant is.
A kocsi a Kia-Hyundai kooperáció jegyében a rövidesen debütáló Hyundai Insterrel azonos alapra épül, ami vélhetően meghatározza az EV2 műszaki paramétereit is. Tekintve, hogy az újdonságot egyértelműen „pénztárcabarát” modellnek szánja a vállalat, valószínű, hogy kezdetben csak 1 villanymotoros kivitelek lesznek elérhetőek. Az Inster esetén az alapmodell 97, a fejlettebb verzió 115 lóerőre képes, a maximális nyomaték pedig mindkét esetben 147 Nm. A nagyobb teljesítményre vágyók számára azonban jó hír lehet, hogy külföldi sajtóinformációk szerint idővel egy GT-variáns is elkészülhet a Kia EV2-ből.
Az akkumulátorválasztékot illetően már megoszlanak a szakértők várakozásai. Megint csak a Hyundai Insterből kiindulva a többség a 42 és a 49 kWh-s kapacitású opciókra számít, amelyekkel nagyjából 300, illetve 350 kilométert lehet megtenni újratöltés nélkül. A platform viszont elméletben nagyobb aksikat is tud fogadni, így nem volna váratlan, ha a Kia EV2 a fentieknél valamelyest jelentősebb hatótávval igyekezne utat törni magának az egyre sűrűbb mezőnyben – ne feledjük, a szintén jövőre érkező, hasonló méretű Volkswagen ID.2 pl. 450 kilométert ígér ilyen téren.
A dél-koreai cég közlése alapján a teljes mértékben az európai piacra szánt EV2 a szlovákiai (egész pontosan zsolnai) gyárukban készül majd, a Ceedek és a Sportage-ek társaságában. A célkitűzések évi 80 ezer példány értékesítéséről szólnak, és ehhez igazítják majd a kompakt szabadidő-autó árazását is. Az eddigi hírek 25 ezer eurós, vagyis átszámítva 10,2 millió forintos indulóösszegről szólnak, ami a korábban említett riválisokkal versenyképes lehet – ám a Dacia Springhez képest például még így sem ez lesz a leginkább „zsebpénzkímélő”, tisztán elektromos kocsi a palettán.