Félig viccesen mondhatnánk, hogy van miért „kiengesztelnie” az Alfa Romeónak a márka tradicionális rajongóit, hiszen idén debütált első tisztán elektromos modelljük (Junior) – amely „ráadásul” egy SUV, ami sokaknál egy a sportkocsijairól híres gyártótól már-már szintén szentségtörésnek számít. A torinói székhelyű cég viszont hamarosan a kétajtós kupék szerelmeseinek szívét is megdobogtatja, utolsó fázisába ért ugyanis az Alfa Romeo 33 Stradale fejlesztése. A „00” kódszámú prototípussal a napokban az olaszországi Nardò tesztpályán tettek meg néhány pokolian gyors kört, így itt az ideje, hogy a CarXpert szervizhálózat legújabb cikkében is bemutassuk a nagy elődökhöz méltónak tűnő autót.
Kezdjük azzal, hogy a 33 Stradalét az 1967 és 1969 közt gyártott, a maga korában a világ leggyorsabbjának számító és már csak emiatt is igencsak nagyra tartott, azonos nevű sportkocsi „spirituális” utódjának szánta a vállalat. Való igaz, az újdonság orr- és farrészén is felfedezhetőek a több mint fél évszázada készült ősének stílusjegyei, ezzel együtt – és ez az azóta eltelt időre gondolva nem is meglepő – a két autó leginkább csak abban hasonlít, hogy mindkettő egy kétüléses, pillangóajtós kupé.
A modern 33 Stradale 4,68 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,23 méter magas, és egy 3.0 literes, ikerturbós V6-os motor kapott benne helyet. A 630 lóerős teljesítményű, hátsókerék-meghajtású jármű nyolcfokozatú, duplakuplungos automata váltóval van felszerelve. A hírek szerint pedig ez a típus sem tudja teljesen függetleníteni magát az autóipari trendektől, ugyanis készül belőle elektromos verzió is, amelyet 760 lóerő és mintegy 450 kilométeres hatótáv fémjelezhet majd.
A már említett Nardò Ringre azonban a már a finomhangolás fázisában járó, hagyományos változatot vitte a csapat. A 12,5 kilométer hosszú, döntött oválpálya többek közt arról híres, hogy akár 240 km/h-s tempóval is végig lehet rajta száguldani úgy, hogy a sofőr egyáltalán nem mozdítja a kormányt. Az Alfa Romeo 33 Stradale viszont bőven „túllőtt ezen a célon”, ugyanis a vállalat beszámolója szerint a 333 km/h-s sebességet is elérte, míg a 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulást kevesebb mint 3 másodperc alatt tudta le a dél-olasz aszfaltcsíkon. Közúton is használható modell lévén pedig az sem elhanyagolható szempont, hogy a Brembo-fékekkel ellátott kocsi azt is bizonyította, hogy mintegy 33 méter alatt meg tud állni 100 km/h-s tempó esetén.
A Valtteri Bottas (aki a projekt kezdetén még az Alfa Romeo nevet viselő F1-istálló pilótája volt) közreműködésével fejlesztett, egyébiránt a Maserati MC20-assal megegyező alapokon nyugvó szupersportkocsiból stílszerűen 33 darab készül, a hírek szerint pedig a legszerencsésebb megrendelő már idén decemberben átveheti saját példányát. Ha valakit esetleg a sajtóinformációk alapján 1,7 millió eurós, azaz átszámítva bő 700 millió forintos ár sem riaszt el, sajnos akkor is van egy rossz hírünk: mostanra már a teljes széria elkelt.