Alaposan belehúz az „elektromosításba” a Toyota
2025. március 14. írta: autonet

Alaposan belehúz az „elektromosításba” a Toyota

Ahhoz képest, hogy a Toyota annak idején a hibrid autózás úttörője volt, a teljesen elektromos járművek gyártása terén eddig óvatosabban haladt, mint a legtöbb vetélytársa. A jelek szerint azonban most magasabb sebességbe kapcsolnak ilyen téren – legalább is Európában mindenképp. A japán vállalat a minap egy nagyszabású brüsszeli eseményen két teljesen új, valamint egy alaposan megújuló villanymodellt mutatott be, ráadásul további zéróemissziós kocsik érkezését is belengette. A várhatóan még az esztendő vége előtt Magyarországra is megérkező újdonságokat igyekszünk röviden bemutatni az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében.

toyota_uj_villanyautok_kep1.jpg

Kezdjük a csupán egy (nem is olyan) kis módosításon áteső típussal, a bZ4X-szel, amely éppen 3 éve debütált a japán gyártó első modern, teljesen elektromos autójaként. A Subaruval közösen fejlesztett, és így a Solterrával lényegében azonos kocsi esetén eddig a 215 lóerős összkerék-meghajtású kivitel jelentette a csúcsot, a frissítést követően azonban már az elsőkerekes variáns is 224 lóerőt tud majd, míg az összkerekes változat teljesítménye nem kevesebb mint 343 lóerőre nő. Az új Toyota bz4X-ekbe 57,7 vagy 73,1 kWh-s akkumulátorok kerülhetnek, a maximális hatótávja pedig elérheti az 573 kilométert.

Rátérve a valódi újdonságokra, az Urban Cruiser szintén egy másik japán céggel, a Suzukival való együttműködés eredménye, és a tisztán elektromos Vitara ikertestvérének tekinthető. A csaknem 4,7 méteres bz4X-hez képest ez egy jóval kompaktabb, kb. 4,3 méter hosszú crossover, amely így a belsőégésű motorokkal felszerelt saját modellek közül a Yaris Crosshoz áll legközelebb. A műszaki adatai is jóval szerényebbek (a piramis tetején álló összkerekes verzió 184 lóerőt és 300 Nm-t produkál, 350 kilométeres hatótáv mellett), így világos, hogy ez jelenti majd a kontinensünkön a belépőszintet az elektromos Toyoták világába.

toyota_uj_villanyautok_kep2.jpg

A vadonatúj C-HR+ pedig a mintegy 10 éve az utakon lévő, jelenleg benzines hibrid és plug-in hibrid kivitelben kínált C-HR szabadidő-autók kizárólag villanymotoros variánsa. A maga 4,5 méteres hosszával méretét illetően pont a fentebb említett két típus közé ékelődik majd be a palettára. A teljesítményadatait viszont egy az egyben megörökölte a vele azonos platformra (e-TNGA) épülő bZ4X-től, a tesztek alapján pedig az egyetlen feltöltéssel megtehető távolság terén valamelyest túl is tesz rajta (600 kilométer), ami a némiképp nagyobb (77 kWh-s) akkupakknak is köszönhető.

A hármas premierrel egy időben a Toyota bejelentette azt is, hogy 2026-ban további három teljesen elektromos autót lepleznek majd le. Ezek közt a nemzetközi sajtóértesülések szerint egy újabb SUV mellett egy ferdehátú és egy pick-up is ott lesz majd. Ebből is látszik, hogy ha az európai piacra szánt villanyjárművekről van szó, a világ legnagyobb gyártója egyelőre a méretesebb szegmensekre koncentrál, bár a cég egyik vezetője a napokban egy interjúban tett utalást arra is, hogy idővel olyan klasszikusaik elektromos verziója is elkészülhet, mint a Yaris.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr2818816836
süti beállítások módosítása