Összeszámolni is nehéz, az utóbbi években hány autógyártó számára jött el az első teljesen elektromos modelljük piacra dobásának pillanata – a sor pedig rövidesen egy újabb taggal, a patinás Land Roverrel bővül. Egész pontosan a Range Rover Electric-ről van szó, amely a napokban esett túl második nagy téli tesztjén, ahol a terepjáró képességei mellett a villanyjárművek Achilles-sarkának számító „hidegtűrését” is alaposan próbára tették. Az Északi-sarkkörnél zajló, összesen több mint 70 ezer kilométeres „kalandról” hírt adva a cég több újdonságot is elárult a sokak által várt típusról, így épp itt az ideje, hogy a CarXpert szervizhálózat friss cikkében is bemutassuk a közelgő villanymonstrumot.
A Range Rover nevet több mint 50 évvel ezelőtt, az azóta megszűnt British Leyland vállalat hozta be a köztudatba, majd több mint 40 éven át a Land Rover gyártotta, hogy aztán 2013 óta a Jaguar Land Rover vállalat égisze alá tartozzon. 2025-re pedig a jelek szerint utoléri az elektromosítási hullám – igaz, a fejlesztők becsületére legyen mondva, hogy a most közölt fotókon látható villany-terepjáró „megszólalásig” hasonlít a belsőégésű motorral ellátott verziókhoz.
„Megszólaláskor” viszont hamar egyértelmű válik, hogy a kocsiban villanyerőforrások dolgoznak, jelesül kettő, melyek összteljesítménye a hírek szerint nagyjából 560 lóerő. Ennél izmosabbnak házon belül csak a V8-as, ikerturbós BMW-benzinmotorral felszerelt, lágy hibrid, P615 kódjelű modell számít. Nem meglepő módon viszont gyorsulásban az elektromos változat az új csúcstartó, amely 4,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből 100 km/h-s sebességet.
A Range Rover Electric-ben egy nem kevesebb mint 117 kWh kapacitású akkumulátor kap helyet, amelyet akár 350 kW-tal is lehet tölteni. A hivatalos hatótávadattal még adós a gyártó, ám a becslések a 450-500 kilométer közti tartományt tekintik reálisnak. Ehhez kapcsolódik az aktuális téli tesztet lezáró egyik bejelentés is, mely szerint a kocsit a kifejezetten a -10 Celsius-fok alatti viszonyokra kifejlesztett, úgynevezett ThermAssist technológiával is felvértezik. A hatékony megoldás révén a rendszer 40%-kal kevesebb energiát fordít a hajtáslánc és a belső tér fűtésére, ami a hatótávra és a töltési teljesítményre is jótékony hatással van.
A svédországi Arjeplog környéki hófedte táj és befagyott tavak jó lehetőséget kínáltak arra, hogy alaposan teszteljék az újdonság adaptív légrugózását vagy épp egypedálos vezetési módját is – amely a kuplung mellett már a féket is mellőzi, az autó pedig a gáz felengedésekor kezdi meg a lassulást.
A Range Rover Electric sorozatgyártása előreláthatólag még az idei év során megkezdődik, a Land Rover márka úttörő elektromos kocsija pedig a nemzetközi médiában fellehető információk szerint felszereltségtől függően 120-160 ezer dollárba, vagyis forintban kifejezve mintegy 43-57 millióba kerülhet majd. Mindez azonban a jelek szerint nem nagyon tartja vissza a leendő vevőket, a vállalat ugyanis már év elején bejelentette, hogy több mint 50 ezer előrendelést adtak le a típusra.