Hatékonyságával hódítana a „villany-Passat”
2023. április 19. írta: autonet

Hatékonyságával hódítana a „villany-Passat”

Elnézve, hogy a Volkswagen Csoport melyik régiókban adja el mostanság a legtöbb járművet, egyáltalán nem meglepő, hogy a vállalat legújabb modellje, az ID.7 hivatalos premierjére a minap párhuzamosan került sor Berlinben és Sanghajban. A kimondva-kimondatlanul a Passat tisztán elektromos utódjának szánt, nagy méretű családi autót a „hatékonyság bajnokaként” mutatta be a gyártó, amiben az adatokat látva van is igazság. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében a várhatóan még idén rendelhetővé váló újdonságot vesszük górcső alá.

volkswagen_id_7_uj_1.jpg

A VW már az év elején, a Las Vegas-i Consumer Electric Show-n „felvillantotta” az ID.7 sorozatgyártáshoz-közeli, még alaposan álcázott verzióját, most azonban végleg lerántotta a leplet a sokat által várt ötajtós villanyszedánról. A kocsi a méreteit tekintve (4,96 méteres hosszúság, 1,86 méteres szélesség és 1,54 méteres magasság) valóban alkalmas lehet arra, hogy a hírek szerint már csak kombiváltozatban készülő Passat örökébe lépjen – még ha annál legalább fél tonnával súlyosabb is.

Utóbbiért értelemszerűen elsősorban az akkumulátor a felelős – amely a vállalat ígérete szerint a kocsi legfőbb erőssége lesz. A fejlesztők számítása szerint a nagyobb, 86 kWh-s pakkal a fedélzeten akár 700 kilométert is megtehet az ID.7 újratöltés nélkül, ami egészen rendkívüli, 8,14 km/kWh-s mutatót jelent. Összehasonlításképpen az ilyen téren jelenleg élenjáró modellek közül a Tesla Model 3 ehhez nagyon hasonló 8,18 km/kWh-t tud felmutatni, míg a Renault Megane E-Tech 7,84-et, a Hyundai Kona Electric pedig 7,72-t – éppen annyit, mint az eddigi leghatékonyabb Volkswagen, az ID.3.

Az ID.7 kezdetben vélhetően egymotoros, kb. 286 lóerős teljesítményű és 550 Nm-es csúcsnyomatékú, változatban lesz elérhető, de a szakértők várakozásai szerint idővel legalább négytagú lesz a paletta, amelyen a dinamizmus (szimpla- vagy dupla motoros, hátsó- vagy összkerék-meghajtású variánsok) és a hatótáv (77 vagy 85 kWh-s akkumulátorok) szempontjából is lesz mozgásterük a vásárlóknak.

Apropó vevők: a VW hivatalosan még nem közölte az árakat, de a nemzetközi sajtóban az alapmodell esetén 50 ezer eurótól, vagyis forintban kifejezve nagyjából 18,5 millió forinttól indulnak a találgatások. A kivételes aerodinamikai tulajdonságokkal (0,23-as légellenállási együtthatóval) rendelkező ID.7 piaci indulására a tervek szerint még 2023 őszén sor kerül majd, míg Észak-Amerikában jövőre válhat elérhetővé a Volkswagen első teljesen elektromos felső-középkategóriás autója.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5518106210
süti beállítások módosítása