Rekord töltési sebességgel támad az új kínai villanyautó
2024. augusztus 15. írta: autonet

Rekord töltési sebességgel támad az új kínai villanyautó

Az elektromos autók tömeges elterjedésének egyik gátja (persze a borsosabb áruk, a korlátozott hatótáv és a foghíjas töltőinfrastruktúra mellett), hogy az ilyen járművek újratöltése jóval tovább tart, mint egy benzines vagy dízeles kocsi megtankolása. Ebben hozhat jelentős előrelépést a kínai Zeekr márka minap bejelentett innovációja, amellyel a tesztek alapján alig 10 perc alatt csaknem 500 kilométer megtételére elegendő energia juttatható az akkumulátorba. A Golden Battery néven emlegetett megoldás a kevesebb mint egy éve bemutatott Zeekr 007 (képünkön) villanyszedán frissített változatában debütál majd. A hírrel kapcsolatos tudnivalókat a Carxpert szervizhálózat aktuális írásában foglaltuk össze.

A szóban forgó technológia az egyébként a napelemes szektorban is alkalmazott lítium-vasfoszfát akkumulátorokra épül, amelyek a korábban a Zeekr által is használt nikkel-mangán-kobalt celláknál nagyobb hatékonyságra képesek. A gyártó ultragyors töltőjével kombinálva az iparágban mértékadónak tekintett 10-ről 80%-ra való táplálás ideje a tesztek alapján az eddigi 15 helyett mindössze 10,5 percet vesz igénybe.

zeekr_007_gyorstoltes_kep.png

Mivel a kísérlethez használt 75 kWh-s akkumulátorhoz hivatalosan 688 kilométeres hatótáv tartozik, némi számítás után kiderül, hogy a mostani eredmény alapján bő 10 perc állásidővel újabb kb. 480 km megtétele válik lehetségessé. Ez ugyan még mindig nem említhető teljesen egy lapon a hagyományos üzemanyagok tankolási idejével, de még néhány technológiai ugrás, és a kettő közti olló bizonyára tovább szűkül majd. A komplett képhez azért hozzátartozik, hogy szélsőséges körülmények közt a Golden Battery sem teljesít ilyen jól: a Zeekr tájékoztatása szerint -10 Celsius-fokban pl. már fél óra kell a „10-80-as” töltéshez.

Ahogy arra fentebb utaltunk, az újdonság a tavaly év végén leleplezett Zeekr 007 nevű luxusszedán „ráncfelvarrt” verziójában mutatkozik majd be élesben. A módosítások az akkumulátor mellett elsősorban a kocsik gyorsulási értékeit érintik: a hátsókerék-meghajtású variáns 5,4 helyett kerek 5 másodperc alatt éri majd el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, míg a dupla motoros, összkerekes modelek esetén ez akár 2,84 mp alatt is sikerülhet.

Jó esély van rá, hogy a 4,87 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,45 méter magas, nagyjából 2,5 tonnát nyomó, vadonatúj négyajtós Zeekr 007-esekkel Európában is találkozunk majd. A prémium elektromos autókra szakosodott brand ugyanúgy a Geely óriásvállalat tulajdonában van, mint pl. a Volvo, a Polester vagy épp a Lotus, nem véletlenül tekintik a kontinensünket „második otthonuknak”. A Zeekr illetékesei ennek megfelelően a közelmúltban arról beszéltek, még idén 6 új európai országban válhatnak rendelhetővé az autóik, a távlati céljaik pedig ennél is merészebb térhódításról szólnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr10018467169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása