Legendák egymásra találása, „apró szépséghibával”
2023. április 19. írta: autonet

Legendák egymásra találása, „apró szépséghibával”

Több mint négy év kihagyás után tér vissza a ralikrossz-világbajnokság mezőnyébe Sebastian Loeb – méghozzá egy nem is akármilyen kocsival! Az autóversenyzés történetének egyik legsikeresebb és legsokoldalúbb pilótája egy retrokülsejű, így bizonyára sokak szívét megdobogtató Lancia Deltával vesz részt az idei küzdelmekben. A 49 éves francia klasszis legutóbb még egy belsőégésű motorral ellátott Peugeot-val próbált szerencsét a sorozatban, ám azóta a ralikrosszban (is) változtak az idők: a nagy elődre hajazó kaszni alatt ugyanis kizárólag elektromos motorok teljesítenek szolgálatot, amit jó páran csalódottan vettek tudomásul.

loeb_lancia_delta_3.png

Úgy fest, Sebastian Loeb közel az 50-hez sem akar felhagyni a versenyzéssel. De miért is tenné, amikor továbbra is képes felvenni a kesztyűt bárkivel: év elején például 2. helyen zárta a Dakar-ralit – amelyen rekordot jelentő 6 szakaszt nyert zsinórban –, nem sokkal korábban pedig szintén történelmet írt azzal, hogy negyedszerre is diadalmaskodott az autósportban nagy presztízzsel bíró Race of Champions eseményen.

Ami azt illeti, a ralikrosszal kapcsolatban még akad „adóssága”, korábban ugyanis 3 szezon alatt „mindössze” 2 futamot tudott megnyerni, és legjobb összetettbeli helyezése a 4. pozíció volt. Ez persze szinte mindenki másnak óriási eredmény volna, de egy 9-szeres ralivilágbajnoknak, aki más szakágakban (többek közt túraautózás, Le Mans, Extreme E) is sikert sikerre halmozott, alighanem még lehet némi hiányérzete a korábbi szereplését illetően.

„Az én generációm úgy nőtt fel, hogy a Lancia Deltákat láttuk nyerni, úgyhogy természetesen ez egy különleges autó számomra” – fogalmazott most Loeb az újdonsült kocsijával kapcsolatban. És való igaz, a ’80-as, ’90-es évek fordulóján ez volt az etalonnak számító jármű a ralisportban: a Delta 1987 és 1992 között példátlan módon mind a 6 konstruktőri vb-címet bezsebelte, amihez jött még 4 egyéni aranyérem (Juha Kankkunen és Miki Biasion jóvoltából). Ezzel a mai napig a Lancia számít a WRC valaha volt legsikeresebb márkájának, annak ellenére, hogy már évtizedek óta kiszállt a bajnokságból.

Nem túlzás tehát, hogy azzal, hogy Loeböt 2023-ban egy Lancia Delta volánja mögött látjuk majd versenyezni, két legenda „talál egymásra” – igaz, nem feltétlenül úgy, ahogy sokan szeretnék. Az idei kocsi ugyanis a maga szögletes vonásaival tényleg nagyon hasonlít a bő 3 évtizeddel ezelőtti elődjére, azonban a már említett módon a meghajtásáról két, együttesen 680 lóerős teljesítményű villanymotor gondoskodik, ami sokak számára szentségtörésnek számít a ralizás világában.

Ennek megítélését a carXpert szervizhálózatnál olvasóinkra bízzuk, így végezetül csak a tényeket rögzítenénk. A ralikrossz-világbajnokság a június 3-4-i hétvégén, Portugáliában kezdődik, és november közepén, Kínában zárul. A Special ONE Racing csapat másik összkerék-meghajtású Lancia Delta Evo-e RX-ét Loeb honfitársa, Guerlain Chicherit vezeti majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6218106212
süti beállítások módosítása