Nem érdemes hátrafordulni az új Polestarban
2023. április 19. írta: autonet

Nem érdemes hátrafordulni az új Polestarban

Több mint merész megoldással igyekszik felhívni magára a figyelmet a minap hivatalosan is bemutatott Polestar 4: a tisztán elektromos „kupé-SUV”-ról hiányzik a hátsó ablak, amit egy a tetőre szerelt kamera és egy annak képét kijelző, digitális belső visszapillantó „tükör” helyettesít. Akit tehát megnyugtat, ha tolatás közben hátranézve is megbizonyosodhat arról, hogy nincs mögötte akadály, annak az Auto Check Center szervizhálózatánál nem ajánljuk a svéd-kínai brand újdonságát – mindenki más kedvéért azonban jöjjenek a már ismert részletek!

polestar_4_uj_3.jpg

Az 1996-ban alapított, göteborgi székhelyű Polestar a Volvo sportos almárkájából egyre inkább a villanyautózás műfajának egyik legizgalmasabb innovációival előrukkoló gyártójává válik. A minap a Sanghaji Autószalonon debütált 4-es modelljük ugyan nem annyira extravagáns, mint a tavaly leleplezett, 6-os nevet viselő roadsterjük, de így is biztosan vonzza majd a tekinteteket az utakon.

A kocsi az anyavállalat, a kínai Geely SEA-platformjára épül, a maga 4,84 méteres hosszával, 2,14 méteres szélességével és 1,54 méteres magasságával pedig a kompakt szabadidő-autók egyre népesebb mezőnyébe érkezik meg rövidesen. Első ránézésre az új modell nagyon emlékeztet a valamivel nagyobb Polestar 3-asra, olyannyira, hogy a cég vezérigazgatójának, a német Thomas Ingenlathnak meg is kellett jegyeznie, hogy nem a 3-as egy módosított verziójáról van szó, hanem egy teljesen újragondolt dizájnú, műfajteremtő járműről.

A Polestar 4 alapváltozatában egy 272 lóerős teljesítményre és 343 Nm-es nyomatékra képes villanymotor kap helyet. A 94 kWh hasznos kapacitású akkumulátor a WLTP-szabvány szerint akár 600 kilométeres hatótávot is biztosíthat. Nem meglepő módon lesz kétmotoros, összkerék-meghajtású variáns is, 544 lóerővel és 686 Nm-rel, amely a tesztek alapján 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Az egyetlen feltöltéssel megtehető távolságot illetően azonban a megszokott módon kell némi áldozatot hozni az erő oltárán (560 km).

A vállalat közlése alapján az ötajtós Polestar 4 gyártása még idén megkezdődik. A forgalmazás elsőként a kínai piacon indulhat meg, idővel azonban az összes, elektromos autók iránt nagy keresletet mutató régióba (így természetesen Európába is) megérkezhet a vadonatúj kupé-SUV. Az árral kapcsolatban egyelőre 60 ezer eurós, átszámítva bő 22 millió forintos indulóösszegről hallani. A cég illetékeseit megkérdezték arról is, a világ minden táján a kissé meghökkentő, hátsóablak-nélküli kivitelben szándékoznak-e bevezetni a kocsit, amire egyelőre igennel feleltek. Hamarosan kiderül, hogy a vásárlói visszajelzések (és főleg az eladási adatok) fényében is tartani tudják-e magukat ehhez az elhatározáshoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6418106202
süti beállítások módosítása