Stílusosan köszön el a Kia Stinger
2023. április 24. írta: autonet

Stílusosan köszön el a Kia Stinger

A 2017-ben bemutatott Kia Stingerért annak idején valósággal rajongott az autós szakma: a tesztvezetésekről szóló beszámolók szinte egytől egyig meglepően jó teljesítményről és vezetési élményről szóltak. A vásárlók tetszését azonban a jelek szerint már nem nyerte el ennyire a sportos szedán, ugyanis 6 évvel és alig 200 ezer eladással később a dél-koreai brand úgy döntött, felhagy a gyártásával. A típustól egy utolsó, limitált szériás kiadással búcsúznak, amiről a minap jó pár részletet el is árultak. Ennek apropóján idézzük fel a többek közt a német prémiummárkák (BMW, Mercedes, Audi) riválisának szánt kocsi történetét az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában.

kia_stinger_utolso_2.jpg

A Stinger piacra dobása több szempontból is merész húzás volt annak idején a Kiától. Egyrészt egy kizárólag belsőégésű motorral forgalmazott típusról van szó, ami akkor, amikor lassan minden gyártó az elektromos modellek felé fordul, kissé „árral szemben evezésnek” tűnik. Másrészt az ötajtós szedán ára kezdettől fogva jóval az „átlagos” Kiák felett alakult (a GT-változatokért mostanság 14-18 millió forintot kell fizetni), így mindig is kérdéses volt, hogy akad-e elég vevő, aki hajlandó ennyit fizetni a márka bármilyen képviselőjéért.

A Kia persze nem bízta a véletlenre, az autó fejlesztésében több neves iparági szakember is részt vett, köztük Albert Biermann, aki korábban a BMW M részleg mérnöki munkáit is felügyelte. Az eredmény pedig még a kritikusok szerint is egy olyan jármű lett, amely mind formavilágával, mind műszaki paramétereivel méltó kihívójának tűnt a bevezetőben említett nagy múltú vetélytársaknak. Az átütő siker ennek ellenére elmaradt, így a vállalat nemrég a gyártás leállítása mellett döntött.

A dél-koreai cég illetékesei persze igyekeznek a dolog pozitív oldalát megfogni: mint fogalmaztak, a Stinger fejlesztésénél szerzett tapasztalatok nagyban hozzájárultak például az EV6 GT tökéletesítéséhez, amely a közelmúltban a 2023-as Év Autója lett a teljesítményorientált szegmensben. Már csak ezért is járt egy méltó búcsú a kocsinak, amely a Tribute Edition nevet kapta.

A fekete kerekekkel ellátott, exkluzív színekben érkező autó a GT2-es variáns 3.3 literes, ikerturbós V6-os erőforrását kapta meg, ami 368 lóerős teljesítményre és 500 Nm feletti csúcsnyomatékra képes. A nyolcfokozatú automata váltóval felszerelt szedán 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 270 km/h környékén van.

A Tribute Edition hátsó- és összkerék-meghajtással is rendelhető, a hírek szerint 53-57 ezer dolláros, azaz átszámítva kb. 18-20 millió forintos áron. A Kia közlése alapján az utolsó Stinger-széria 1000 példányos lesz, ebből 200 db Dél-Koreában marad, 440-nek pedig az USA-ban keresnek tulajdonost. Ez alapján a többi 360 db-on osztozhatnak majd világszerte azok a vásárlók, akik szeretnének egyet az izgalmas kísérletnek indult, de kérészéletű típus különleges változatából.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9118109208
süti beállítások módosítása