Prostnak nem kellett ez a Ferrari F40
2023. május 07. írta: autonet

Prostnak nem kellett ez a Ferrari F40

Ha a széles körben a valaha készült egyik legtökéletesebbnek tartott sportkocsi, a Ferrari F40 egyik példánya kerül árverésre, biztosra vehetjük, hogy a licitálóknak meglehetősen szélesre kell nyitni a pénztárcáikat. Ha pedig a szóban forgó autó korábban egy legendás versenyzőé volt, akkor tényleg borítékolni lehet a csillagászati leütési árat. Márpedig most éppen ez a helyzet: a négyszeres F1-világbajnok Alain Prost egykori kétajtós berlinettája a neves RM Sotheby’s aukciósház kínálatában tűnt fel!

ferrari_f40_prost_aukcio_1.jpg

Ahogy fentebb utaltunk rá, egy Ferrari F40 már híres ex-tulajdonos nélkül is épp elég különleges: hogy mást ne említsünk, ez volt az utolsó típus, amely az 1988-ban elhunyt alapító, Enzo Ferrari személyes felügyelete mellett készült. A 288 GTO örökébe lépő kocsiból 1987 és 1992 között összesen 1311 darabot gyártottak, és akkoriban ez volt a Ferrari történetének legerősebb, leggyorsabb – és persze legdrágább modellje.

Ami a műszaki részleteket illeti, a 4,35 méter hosszú, 1,97 méter széles és mindössze 1,12 méter magas berlinetta „szárazon” csupán 1254 kilogrammot nyom, meghajtásáról pedig egy 2.9 literes, V8-as, ikerturbós motor gondoskodik. A 478 lóerős teljesítményre képes, hátsókerék-meghajtású kocsiban egy ma már erősen nosztalgikus érzéseket keltő, ötsebességes kézi váltó kapott helyet.

A most aukcióra bocsátott példányt 1989 végén, természetesen vadiújként vehette át Alain Prost, aki háromszoros vb-győztesként akkor szerződött a McLarentől a Ferrarihoz. Mint később kiderült, nem ez volt élete legjobb döntése (legalább is eredményesség szempontjából), hiszen első ferraris évében alulmaradt a pontversenyben nagy riválisával, Ayrton Sennával szemben, a második szezonjában pedig a maranellói istálló már nem tudott ütőképes autót tenni alá. Talán ez is közrejátszott abban, hogy a francia klasszisnak (aki az olaszokat elhagyva a Williamsnél szerezte meg 4. vb-trófeáját) bőven elég volt a versenypályákon vezetni egy Ferrarit, hisz az F40-esét a hírek szerint sosem használta, és meglehetősen hamar túl is adott rajta.

Az aukciósház leírása szerint a kocsi ezt követően jó néhányszor gazdát cserélt, ám alapos karbantartására mindvégig ügyeltek – márpedig az Auto Check Center szervizhálózatnál mindig örülünk, ha ilyenről olvasunk. Az F40-be bő 30 esztendő alatt mindössze 2900 mérföld (kb. 4700 kilométer) került, és jogosult a Ferrari Classiche minősítésre is, azaz fő alkatrészeit (pl. motor, váltó stb.) megőrizte eredetinek.

Tekintve, hogy idén egy másik (többet futott és világhírű előző tulaj nélküli) Ferrari F40 2,15 millió dollárért, azaz átszámítva kb. 730 forintért kelt el a Sotheby’s-nél, a szakértők most ennek az árnak legalább a másfélszeresére számítanak a május 10. és 12. közt zajló liciten. A „tétel” iránti érdeklődést tovább fokozhatja, hogy ez még egy katalizátor és állítható felfüggesztés nélküli példány, ami az eleve meglehetősen limitált F40-es szérián belül is ritkaságszámba megy.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr2018117470
süti beállítások módosítása