Merész, de ígéretes lett a megújult Toyota C-HR!
2023. július 01. írta: autonet

Merész, de ígéretes lett a megújult Toyota C-HR!

A Toyota C-HR 2016-ban debütált az utakon, így nyugodtan mondhatjuk, hogy a japán óriásvállalat a klasszikus „receptet” követi vele: 7 esztendő után most előrukkoltak a kis méretű szabadidő-autó vadiúj változatával! Az első reakciók alapján a többség tetszését elnyerő külsejű „kupé-SUV”-ot a hivatalos tájékoztatás szerint Európában fejlesztették és Európában készül (bár ez „határeset”, mert valójában Törökországban), az európai igényeknek megfelelően. Hogy ez a gyakorlatban mit jelent? Erre keressük a választ az Automeister szervizhálózat mostani cikkében.

toyota_chr_uj_2.jpg

Nem véletlen természetesen, hogy az új C-HR-rel a mi földrészünkre koncentrál a Toyota, hiszen az első generációs modell is messze itt volt a legkapósabb: Európában a bemutatást követő összes évben eladtak belőle legalább 100 ezer darabot. Ezt a sikert próbálja fenntartani vagy akár felülmúlni egy meglehetősen sűrű mezőnyben az újdonság, amely házon belül az aktuális Corollával és Corolla Cross-szal, valamint a Lexus UX-szel osztozik azonos alapokon.

A friss C-HR-en rögtön szemet szúr néhány meglehetősen merész designelem – igaz, aki már látta az ötödik generációs Priust vagy épp a bz4X elektromos SUV-ot, azt a Hammerhead, azaz „Pörölyfej” névre keresztelt orr-rész kialakítás például nem érte teljesen váratlanul.  Napjaink trendjeivel szembemenve a kocsi néhány centiméterrel rövidebb lett a generációváltással (4,36 méteres), igaz, szélesség (1,83 méter) és magasság (1,57 méter) tekintetében azért sor került némi gyarapodásra.

Az igazi nóvum, hogy a várhatóan még az idei év vége előtt az utakra kerülő C-HR-ek már kizárólag hibrid hajtással elérhetőek. Lesz két, a Corollából már ismerős technológiával felvértezett öntöltő verzió: az 1.8 literes benzinmotorra épülő variáns 140, míg a 2.0 literes erőforrással ellátott kivitel 198 lóerős teljesítménnyel bír. Érdekesség, hogy utóbbi esetben összkerékhajtás is választható, ekkor egy extra villanymotor hajtja a hátsó tengelyt.

A csúcsmodellt pedig a plug-in hibrid C-HR jelenti majd, a maga 223 lóerőjével és 7,4 másodperces 0-100-as sprintidejével. A Toyota elmondása alapján a konnektoros változattal akár 66 kilométer is megtehető tisztán elektromos üzemmódban. Ehhez kapcsolódik az új kocsi egyik különlegessége is: ha a GPS-adatok alapján a rendszer érzékeli, hogy az autó olyan zónába ér, ahonnan ki vannak tiltva a belsőégésű motorok (és világszerte egyre több ilyennel lehet találkozni), automatikusan átkapcsol „zöld meghajtásra.”

Az egyelőre ismeretlen árú kompakt SUV kezdetben két speciális kiadással érkezik: a GR Sport a nevével ellentétben teljesítményben nem, csak stíluselemeiben nyújt némi pluszt, míg a High Premiere többek közt bőrülésekkel és panorámatetőkkel igyekszik elnyerni a korai vásárlók szívét.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5718157310
süti beállítások módosítása