Alig egytonnás villanyautót villantott a Caterham
2023. július 19. írta: autonet

Alig egytonnás villanyautót villantott a Caterham

A Caterham nevét hallva az autós világban jártasak lelki szemei előtt alighanem a szuperkönnyű sportkocsik, mint például a 7 (Seven) névre keresztelt modelljük, jelennek meg. Az idén 50 esztendős, az előző évtized elején egy rövid és nem túl sikeres Forma–1-es kitérőt is tevő angol cég most egy új elektromos kupéval, a Project V-tel rukkolt elő, ami szinte minden tekintetben különbözik a korábbi járműveiktől – kivéve egy szempontot. Az Automeister szervizhálózat friss bejegyzésének tárgyát képező újdonság szintén a saját szegmenséhez képest kifejezetten alacsony tömegével igyekszik felhívni magára a figyelmet.

caterham_project_v_3.png

A Caterham története 1973-ban kezdődött, méghozzá a népszerű, de a Lotus által mégis „nyugdíjba küldött” Seven gyártási jogainak megvásárlásával. A rajongók és a szakértők széles köre által is a 20. század egyik legikonikusabb sportkocsijának tartott, mindössze 545 kilogrammot nyomó, nyitott tetejű roadsterek azóta is a piacon vannak.

A nemrég a híres Goodwood Festival of Speed eseményen leleplezett Project V alatt ugyan több mint kétszer ennyit (1190 kg-ot) mutat a mérleg, de ha napjaink nem ritkán 2-2,5 tonnás villanyautóihoz viszonyítjuk, akkor ez is hű marad a brand „légies” hagyományaihoz. Egyéb Caterham-védjegyeket (pl. a kis méretű, nyitottan elhelyezkedő kerekeket) azonban hiába keresünk rajta, az Anthony Jannarelly által tervezett jármű ugyanis egy klasszikusnak mondható, de persze sportosra szabott, kétajtós kupé benyomását kelti.

A 4,25 méteres hosszú, 1,89 méter széles és 1,22 méter magas (ezzel méreteit tekintve pl. az Alpine A110-hez hasonlítható) kocsiban egy 272 lóerős villanymotor kapott helyet, amely a hátsó kerekeket hajtja. A Caterham Project V az ígéretek szerint nagyjából 4,5 másodperc alatt éri majd el a 100 km/h-s tempót, végsebessége pedig 230 km/h környékén lesz. Az 55 kWh-s akkumulátorcsomag papíron akár 400 kilométer megtételére is elegendő lehet újratöltés nélkül.

caterham_project_v_1.png

A 2+1, valamint 2+2-es üléskiosztással is elérhető sportkocsi sajtóértesülések alapján 80 ezer angol fontot, azaz átszámítva csaknem 35 millió forintot kóstál majd – de a leendő tulajdonosoknak még várniuk kell, a Project V ugyanis a tervek szerint legkorábban is csak 2025-ben érkezhet meg az utakra. A Caterhamnél abban bíznak, hogy új kocsijuk kapós lesz azok körében, akik az elektromos sportautókra átnyergelve is a szuperkönnyű modelleket keresik majd – ami egyébként a sokat emlegetett fenntarthatóság terén sem egy utolsó szempont.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3518173528
süti beállítások módosítása