Ár-értékben most sem lesz ennél Superb
2023. július 27. írta: autonet

Ár-értékben most sem lesz ennél Superb

A modern Škoda Superb (ejtsd: „szuperb”, nem pedig szuperbé, vagy bármi más) 2001 óta van velünk, és egyre inkább eltávolodott a „szegény ember Passatja” kategóriától, és nemcsak árban. Mára sok mindenben megelőzi platformtársát, a mindenkori VW Passatot, sőt, ‒ szubjektíven ‒ sok szempontból vonzóbb is annál. Most a Cseh-Német-Szlovák gyártó, szóval a Škoda újabb, minden tekintetben nagy dobással bizonyítja, hogy van még létjogosultsága a méretes kombiknak és szedánoknak, merthogy az új Passattal ellentétben a Superbet klasszik lépcsőshátúként is meg lehet majd venni, miközben a Passatból már csak a kombi marad.

alcazott_skopda_superb.jpg

A minden elemében új kocsit egyelőre ‒ önmagában is mutatós ‒ álcázófóliával villantották meg, és szinte egy csavarja sem lesz azonos az elődjével. Nem is csoda, hiszen azt már 2015 óta gyártják, ami megint csak a típus népszerűségét és időtlen, remek használhatóságát bizonyítja. Először is ‒ igazodva a trendekhez, és kiszolgálva a hatalmas kaszni dinamikai igényeit ‒ a leggyengébb verzió is 150 lóerős lesz, de akár 265 „lovacskát” is terelgethetünk, ha a pénztárcánk elviseli. Ugyanis az újdonság nyilván nem lesz olcsó, ‒ árakról még nincs hír – de az előző sem volt az, igaz, ma már nincs olcsó autó, de szokás szerint várhatóan az egyik legjobb ár-érték arányú kocsi lesz a piacon.

A bratislavai gyártású ‒ ha úgy tetszik: pozsonyi ‒ újdonságot három benzines motorral kínálják majd, illetve lesz lágyhibrid és plug-in változat is. Utóbbi megnövelt, az ígéretek szerint 100 km-es hatótávval, ami azért már nem kevés, villanyautót is kínálnak alig hosszabb hatótávval, mint a nagy Škodáé. Emellett a gyár a józan kisebbség legjobb opcióját, a dízelmotorokat sem dobja a kukába, ezek legfeljebb 193 lóerőt kínálnak, de aki vezetett már dízelt, az tudja, hogy ez azért egészen mást jelent, és másképp használható teljesítmény. Természetesen van összekerekes változat, a legendásan tágas utas- és csomagtér pedig még tovább bővült, utóbbi a kombinál 690 liter, miközben a fej-és lábtér is nőtt, de az egész kocsi csak mintegy 4 cm-rel lett hosszabb. Hogy mást ne mondjunk, a legendás Mercedes E-osztály kombija ennél lényegesen szűkösebb, ha csak a helykínálatot nézzük. Fejlődtek persze az elektronikus segédek is, de nem ez adja a 10 cm híján ötméteres mega-kombi varázsát, ennél a LED-mátrix fényszórók, az alapfelszereltségben járó és alternatíva nélküli DSG-váltó és a számos (a gyártó szerint 28, de azért nem egyformán jelentősek) Siply Clevernek hívott (C)škodás megoldások sokkal vonzóbbak. Ha van autó, amit érdemes várni az idén, a Škoda Superb biztosan közéjük tartozik, még ha az átlag magyarnál nem is lesz átlagautó, de hát nem is akar mindenki ötméteres kombival járni (mindenki ötméteres SUV-val akar járni, de ennek a ténynek a drámája már lerágott csont).

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr4618180363
süti beállítások módosítása