Bejött a „papírforma”: itt a DB12 Volante!
2023. augusztus 15. írta: autonet

Bejött a „papírforma”: itt a DB12 Volante!

Amikor az Aston Martin néhány hónapja leleplezte legújabb szuper-túraautóját, a DB12-t, a brit luxusgyártó piaci gyakorlatát jól ismerők már biztosra vették, hogy a „szokásoknak” megfelelően előbb-utóbb érkezik az újdonság nyitott tetejű verziója is. A most zajló Monterey Autós Hétre időzítve aztán ténylegesen eljött ez a pillanat, és „kiszámíthatóság” ide vagy oda, az első reakciók alapján a DB12 Volante alaposan megdobogtatta a brit luxusgyártó rajongóinak szívét. A premier apropóján az Automeister szervizhálózat cikkeinek olvasóival is megosztjuk, mit érdemes tudni az idén 110 éves cég legújabb remekművéről.

aston_martin_db12_volante_2.jpg

A legfontosabb műszaki részleteket illetően a kabrióváltozat megegyezik a kupéval: ugyanúgy a Mercedes-AMG-től érkező, 4.0 literes, V8-as motor került bele, amely 680 lóerős teljesítményre és 800 Nm-es csúcsnyomatékra képes. Néhányan bíztak benne, hogy az alapmodellel ellentétben a Volante esetleg megkaphatja az Aston Martin saját fejlesztésű V12-es erőforrását, azonban a jelek szerint a vállalat ezt a DBS Superleggera örökébe lépő, még ismeretlen sportkocsinak tartja fenn.

Az újdonság a tesztek alapján 3,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 60 mérföld/órára (kb 96,5 km/h-ra), ami mindössze 1 tizeddel gyengébb a „zárt” variáns idejénél. A végsebesség azonban változatlanul 325 km/h, igaz, a Volante esetén ezt a száguldást csak csukott tetővel lehet produkálni. Apropó tető: a 8 rétegű szövetszerkezet (amely leengedve teljesen eltűnik a jármű hátsó részében) 14 másodperc alatt nyílik fel, 16 másodperc alatt csukódik le, és akár 50 km/h-s tempónál is működésbe hozható. A hasonló projekteknél megszokott módon a kabrió valamelyest (kb. 100 kilogrammal) nehezebb a kupénál, de még így is valamivel kevesebb mint 2 tonnát nyom.

aston_martin_db12_volante_4.jpg

A kizárólag 8 sebességes, automata váltóval kapható, hátsókerék-meghajtású autó a közvetlen elődnek tekinthető DB11 Volantéhoz képest jelentőset lépett előre a teljesítmény terén is, ám azok, akiknek már volt szerencséjük közelről szemügyre venni, úgy tartják, hogy a fejlődés leginkább az utastérben érhető tetten. Ennek egyik legfőbb lenyomata, hogy a DB12 Volantéban az előző generációban fellelhető gombok helyett immár érintőképernyős technológia kapott helyet.

Az Aston Martin egyelőre hivatalosan nem közölte, mennyibe kerül majd legújabb kocsija, azonban szakértők a DB11 Volante, illetve a DB12 kupé áraiból kiindulva, és a friss fejlesztéseket figyelembe véve, 265 ezer dolláros, vagyis átszámítva mintegy 93,5 millió forintos indulóösszegre számítanak.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8718193947
süti beállítások módosítása