A Bugatti még 2020 őszén lengette be a Bolide nevű kétajtós sportkupéját, amely a vállalat elmondása alapján az utolsó modell, amelybe a legendás W16-os erőforrásuk kerül. A kizárólag versenypályán használható kocsi már csak ezért is megér egy „misét”, főleg, hogy a friss hírek alapján a tesztelés most már tényleg az utolsó fázisába lépett, és a szerencsés (vagyis inkább dúsgazdag) vevők még idén megkapják saját példányaikat. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a Bolide eredeti tervei és a valóság közti különbségeket is sorra vesszük.
Az első bejelentéstől számított három és fél év alatt a mérnököknek több szempontból is „alább kellett adniuk” a merész elképzelésekből. A koncepcióautónál ugyanis a 8.0 literes, négyturbós, W16-os motort még 1850 lóerősre taksálták, ezt azonban legfeljebb csak 110-es oktánszámú versenyüzemanyaggal lehetne produkálni. A szériagyártásba kerülő verzió tulajdonosai így „be kell érjék” 1600 lóerővel és ugyanennyi Nm-nyi csúcsnyomatékkal, amihez házon belül még így is csak a Chiron Super Sport 300+ adatai foghatók.
Ezenkívül kezdetben az 500 km/h-s álomhatár áttöréséről is szó volt, a legfrissebb információk szerint viszont a Bugatti Bolide gyorsulásának „már” 380 km/h-nál vége szakad. Úgy fest, a hiperautó emellett a kitűzött „diétáját” sem tudta teljesen betartani, hisz a megcélzott mindössze 1240 kilogrammos tömeg helyett 1450 kg-ot nyom a mérlegen. Ezzel együtt „zömöknek” aligha nevezhető a vadonatúj kupé, amelynek 4,75 méteres hosszához és 1,99 méteres szélességéhez csupán 99,5 centiméteres magasság tartozik.
A fent említett „kompromisszumok” ellenére azért a Bolide bőven rászolgál a csúcssportkocsi jelzőre, amit a Bugatti hivatalos tesztpilótája, a korábban a Le Mans-i és a daytonai 24 órás versenyen is diadalmaskodó Andy Wallace mostani szavai is alátámasztanak. „Ez az autó egészen más szintet képvisel, mint bármi, amit eddig vezettem. Minden kocsit nehéz uralni a határaihoz közel, de a Bugatti Bolide-ot még ilyenkor is relatíve egyszerű kézben tartani” – mondta a 63 esztendős brit klasszis, amiből ha „levonjuk” az ilyenkor szokásos, kötelező optimizmust, akkor is meglehetősen előnyös képet fest a francia gyártó új remekművéről.
A Wallace által is kiemelt könnyű irányíthatóság egyébként nem véletlen, a fejlesztők egyik legfőbb célja ugyanis éppen az volt, hogy a járművel egy ilyen teljesítményhez még nem hozzászokott sofőr is biztonságosan körözhessen. Éppen ezért a Bolide-ban helyet kaptak olyan, a szegmensében ritkaságszámba menő megoldások is, mint az ABS vagy az ESP.
Ha mindezek után valaki kedvet kapott az utolsó W16-os Bugattihoz, annak két rossz hírünk is van. Az első, hogy egy-egy darab ára 4 millió eurónál, azaz átszámítva csaknem 1,6 milliárd forintnál kezdődik – és ami ennél is nagyobb „probléma”, hogy a gyártásba küldendő 40 példány már egytől egyig régen gazdára talált.