Itt a Kia újabb „rendhagyó” külsejű villany-SUV-ja
2024. augusztus 22. írta: autonet

Itt a Kia újabb „rendhagyó” külsejű villany-SUV-ja

Milyen kocsit dobjon manapság piacra egy gyártó, ha biztos kasszasikerre hajt? Nagyon úgy fest, hogy erre a kérdésre a válasz egyre többek szerint: egy kompakt, elektromos szabadidő-autót! Így tett nemrégiben a Kia is, amely a már többször is bevált E-GMP platformra építve, némi módosítással, megalkotta az EV3-at. A B-szegmensbe sorolt villany-crossover a nyár elején debütált hazájában, Dél-Koreában, az évszak végére pedig megérkezett Magyarországra is, így legfőbb ideje, hogy az Auto Check Center szervizhálózat friss bejegyzésében is ejtsünk róla néhány szót!

kia_ev3_magyarorszagon_1.png

A Kia EV3 az iparágban az utóbbi években látott átfutási időkhöz képest szinte rekordgyorsasággal jutott el a sorozatgyártásig: a koncepcióverzióról csak tavaly októberben rántották le a leplet, alig fél évvel később pedig már a végleges változatok gördültek le a Szöultól délre fekvő kvangmjongi gyár futószalagjairól. Az EV9 „kistestvérének” tekinthető autót a vállalat a globális, azon belül is elsősorban az európai piacokra szánja, így nem meglepő, hogy nálunk is villámgyorsan megindult a forgalmazása.

Ha már szóba került az EV9, nem lehet nem észrevenni, hogy az újdonság a külsejét illetően igen erősen épít a „nagytesó” jellegzetes, szögletes, modernista formavilágára, amely annak idején megosztotta a közönséget, de a SUV által bezsebelt díjak – melyek közül többet éppen a dizájnért kapott – jelzik, hogy a Kia merész húzása megtérülő lehet.

Más szempontból viszont az EV3 letért az EV9 (vagy épp az EV6) által kijelölt útról, mert bár ugyancsak az említett E-GMP alapra tervezték, ám nagyfeszültségű rendszere 800 helyett 400 voltos, ráadásul egyetlen motorját elődjeivel ellentétben nem a hátsó, hanem az első tengelyen helyezték el. Igaz, idővel alighanem ennél a típusnál is érkezik majd a dupla motoros, összkerék-meghajtású variáns.

kia_ev3_magyarorszagon_3.png

Egyelőre azonban a 204 lóerős kivitellel kell beérniük a vásárlóknak, akik kétféle akkumulátorcsomag közül választhatnak. Az 58.3 kWh-s pakk (Standard Range) a gyártó elmondása alapán 410-430 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, míg a 81.4 kWh-s aksival ellátott Long Range modellekkel már a szegmensben figyelemre méltónak számító 560-600 kilométert lehet megtenni újratöltés nélkül. A 4,3 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,56 méter magas, nagyjából 1,8 tonnát nyomó ötajtós kocsiban alapesetben 460 literes csomagteret találunk, ami a hátsó ülések ledöntésével 1250 literesre növelhető.

A teljesen elektromos városi terepjárók egyre sűrűbb mezőnyébe érkező Kia EV3 az interneten fellelhető információk szerint 14 millió forintos bevezetőáron nyit idehaza, míg a növelt hatótávú verzióért minimum 16,6 millió forintot kell kiadni, ami a GT-LINE felszereltségi szint esetén csaknem 18,5 millió forintig kúszik fel.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6618471497
süti beállítások módosítása