Küszöbön áll a Hyundai következő nagy dobásának, az IONIQ 9-nek a premierje, a dél-koreai gyártó pedig már a hivatalos bemutató előtt közzétett néhány fotót az újdonságról. Amennyire azt a sejtelmes felvételekből ki lehet venni, a kocsi nagyrészt hű maradhatott a három évvel ezelőtt leleplezett koncepcióautóhoz (képünkön), egyúttal a Santa Fe modellen látott szögletes elülső vonalak után visszatérni látszik a márka tradícióihoz illeszkedő, ívesebb formavilághoz – ami persze egy tisztán elektromos jármű esetén nem is meglepő. Az Auto Check Center friss bejegyzésében sorra vesszük, mit lehet már tudni a novemberben érkező, három üléssoros SUV-ról.
Az biztos, hogy a 9-es lesz a 2020-ban útjára indított IONIQ család eddigi legnagyobb tagja, jócskán túlnőve az 5-ös crossovert és a 6-os szedánt. A hírek szerint házon belül méretben a négy éve az utakon lévő Palisade áll legközelebb az IONIQ 9-hez, azaz egy nagyjából 5 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,75 méter magas szabadidő-autóról beszélhetünk, amely a villanyhajtás tartozékai miatt alighanem mintegy 2,5 tonnát nyom majd.
A kocsi a Hyundai, a Kia és a Genesis által használt E-GMP platformra épül, és lényegében a Kia EV 9 „ikertestvérének” tekinthető, ami nagyban meghatározza a közelgő IONIQ 9 műszaki paramétereit. Ennek megfelelően aligha tévedünk nagyot, ha a Kia EV9-ből kiindulva egy hozzávetőleg 220 lóerős teljesítményt és 350 Nm-es csúcsnyomatékot produkáló, szimpla motoros, hátsókerék-meghajtású alapmodell érkezésére készülünk fel.
A következő szinten pedig már a Kiához hasonlóan minden bizonnyal egy dupla motoros, ennek megfelelően összekerekes, és körülbelül 385 lóerővel és 700 Nm-rel felvértezett modellt találunk majd, amely az induló változatnál több mint 2 másodperccel gyorsabban, 6 mp alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra – ami a GT-Line verzió esetén 5,3 mp-re javul.
Mivel a Hyundai korábban az IONIQ kapcsán 480 kilométer feletti hatótávról beszélt, ezért garantáltnak tűnik, hogy a 9-esbe a platform nagyobb, 99.8 kWh-s akkumulátora kerül majd, ami a Kia EV 9 esetén 512 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít. Ugyancsak az ígéretek közt szerepel a szegmensben kiemelkedően rövid töltési idő, ami 350 kW-os gyorstöltővel akár 20 perces 10-80%-os szintidőt is jelenthet.
Az árak kapcsán megint csak a testvérmodellből érdemes kiindulni, vagyis a papírforma szerint a Hyundai IONIQ 9-ért is a Kia EV 9-hez hasonló, minimum 55 ezer dolláros, azaz forintban kifejezve csaknem 21 milliós összeget kell majd fizetniük a leendő tulajdonosoknak. A Hyundai-nál pedig bíznak is benne, hogy sokan meg is teszik ezt, a 100 milliomodik eladott autóját a közelmúltban ünneplő vállalat ugyanis 2030-ra szeretne évi 2 millió teljesen elektromos autót értékesíteni, ennek elérésében pedig az IONIQ 9-re is fontos szerep vár.