Mint korábban kiderült, két nagyon szűk esztendő után tavaly mintegy 13%-ot nőttek a magyarországi újautó-eladások, így különösen kellemetlenül érezhették magukat azoknak a márkáknak a vezetői, ahol ennek ellenére csökkenést regisztráltak. Közéjük tartozott az Opel is, amelynek értékesítései 2024-ben éves alapon csaknem 10%-ot estek vissza. A Stellantis konszern tulajdonában lévő német gyártó idén visszatérne a siker útjára, ennek jegyében pedig a napokban többek közt két vadonatúj szabadidő-autójuk hazai forgalmazásának kezdetét is bejelentették. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a Grandlandot és a Fronterát is igyekszünk röviden bemutatni.
Kezdjük utóbbival, amely bár egy teljesen új modell, a neve ismerős lehet: 1991 és 2005 között, azaz még bőven a General Motors-érában, már gyártottak Frontera néven kisebb méretű terepjárókat. Ez a típus született nemrég újjá, méghozzá a jelenkori trendeknek megfelelően kompakt SUV-változatban és kisebb-nagyobb mértékben villanyosított modellekkel.
A 4,38 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,64 méter magas jármű a Stellantis úgynevezett Smart Car Platformjára épül, hasonlóan például az aktuális Citroën C3 Aircrosshoz vagy épp a szintén nemrég debütált Fiat Grande Pandához. Az anyavállalat szlovákiai, egész pontosan nagyszombati, gyárában készülő ötajtós, elsőkerék-meghajtású kocsi az eddigi információk szerint többféle verzióban is elérhető lesz itthon.
A paletta alján az 1.2 literes, 3 hengeres, turbós benzinmotorral felszerelt, kereken 100 lóerős teljesítményű lágy hibrid Frontera található, amelyből akad egy 136 lóerős kivitel is. A divatterepjárónak pedig van tisztán elektromos variánsa (képünkön) is: a hírek alapján 10,6 millió forintos indulóárral nyitó villanyautó motorja 113 lóerős, a 44 kWh-s kapacitású akkumulátorából pedig nagyjából 300 kilométeres hatótáv hozható ki.
A Grandland már a termetesebb SUV-ok táborát erősíti a maga 4,65 méteres hosszával, 1,9 méteres szélességével és 1,66 méteres magasságával. A 2017-ben megismert, tavaly generációváltáson átesett kocsi az anyavállalat STLA Medium platformján nyugszik, legközelebbi rokonának így a friss Peugeot 3008 számít, míg az óriáscég többi brandje a közeli és távolabbi jövőben olyan újdonságokkal rukkol majd elő ugyanerre az alapra, mint a Jeep Compass, a Lancia Gamma és Delta vagy épp az újjászülető Alfa Romeo Giulietta.
A választékot illetően a Grandland a Frontera előtt jár, ugyanis a hasonló hajtáslánccal operáló lágy hibrid és a jóval „izmosabb és kitartóbb” tisztán elektromos változat (210 lóerő, több mint 500 kilométeres hatótáv) mellett itt létezik plug-in hibrid opció is. Ennek „lelke” egy 1.6 literes, 4 hengeres, turbós benzinmotor és egy villanyerőforrás, amelyek révén 195 lóerős teljesítmény és csaknem 90 kilométeres elektromos hatótáv áll a sofőr rendelkezésére.
A két említett debütáns mellett egyébként a Mokka nemrég frissített verziója is megérkezett Magyarországra, egy éve múlva pedig meglátjuk, a gyengébb 2024-es esztendő után a megújuló Opel 2025-ben vissza tud-e térni a hazai vásárlók kegyeibe.