Minden téren szintet léptek az új BMW iX-esek
2025. február 09. írta: autonet

Minden téren szintet léptek az új BMW iX-esek

Nemrégiben jelentős frissítésen esett át a BMW iX, a bajor gyártó tisztán elektromos luxus szabadidő-autójának vadiúj változatai pedig a minap Magyarországon is elérhetővé váltak. Ennek apropóján az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében megkíséreljük röviden összefoglalni, mit érdemes tudni a Mercedes-Benz EQE SUV, az Audi Q8 e-tron, a Genesis GV60 vagy épp a Tesla Model X és a Cadillac Lyriq riválisának számító villany-crossoverről.

bmw_ix_frissites_3.png

Az iX-et 2020 novemberében kezdte gyártani a BMW, akkoriban ez volt a vállalat második 100%-ban elektromos járműve az i3 után. A müncheni főhadiszálláson az iparágban szokásosnak mondható módon bő négy év elteltével elérkezettnek látták az időt egy nagyobb „ráncfelvarrásra”, amely elsősorban a hajtáslánc és az akkumulátortechnológia fejlesztését jelentette – a külsőt illetően talán az átszabott és világító körvonalakat kapó hűtőrács különbözteti meg leginkább az új modelleket az elődöktől.

A csaknem 5 méter hosszú, nagyjából 2,5 tonnás, ötajtós SUV-ok valamennyi változata két villanymotort és ennek megfelelően összkerék-meghajtást vonultat fel, azonban a kulcsparamétereket illetően jókora eltérések vannak a 3 új modell közt. A belépőszintet (már amennyiben egy idehaza 33,12 millió forintról induló kocsit lehet a „belépő” jelzővel illetni) az xDrive45 jelenti a maga 408 lóerős teljesítmény és 702 Nm-es csúcsnyomatékával, valamint a tesztek alapján bő 600 kilométeres hatótávjával. Utóbbi érték főként annak köszönhető, hogy a korábbi verzió 76.6 kWh-s akkumulátorát egy 100.1 kWh-s pakkra cserélték.

bmw_ix_frissites_2.png

Az újratöltés nélkül megtehető kilométerek terén a WLTP-szabvány szerinti 701 kilométerével az xDrive60 a bajnok házon belül, amelynek szintén nem kell szégyenkeznie az erejét illetően (544 lóerő és 765 Nm a cég közlése alapján). Aki azonban ezt is kevesli – és akad minimum 49,75 millió forintja –, annak egyértelműen az M70 xDrive felé érdemes kacsingatnia. A csúcsvariánst nem kevesebb mint 659 lóerő és 1100 Nm fémjelzi, így a 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsuláshoz alig több mint 3,5 másodpercre van szüksége. Nem mellesleg, ez az egyetlen BMW iX-es, amelynél a végsebességet 200 helyett 250 km/h-ban korlátozták.

Egy kicsit elszakadva a teljesen elektromos járművektől, érdemes megjegyezni azt is, hogy a BMW a közelmúltban nemcsak az iX-es, hanem kis túlzással a teljes palettája kapcsán bejelentett kisebb-nagyobb újdonságokat, melyek többsége már idén tavasszal „élesedik”. A hírcsokor egyik legizgalmasabb eleme, hogy a 2024-ben generációváltáson átesett X3-as divatterepjárónál – a szektor trendjeivel kissé szembemenve – bővítik a dízelkínálatot, méghozzá felfelé: a 2.0 literes, 4 hengeres motor mellé egy 3.0 literes, 6 hengeres turbódízel erőforrás is választható lesz, az eddigihez hasonlóan mild hibrid rendszerrel kiegészítve.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr2018792096
süti beállítások módosítása