Most már nem árt komolyan venni a Xiaomi-autókat
2025. február 09. írta: autonet

Most már nem árt komolyan venni a Xiaomi-autókat

Lassan ideje hozzászokni, hogy a kínai Xiaomi immár járműveket is gyárt, és idővel ebben a szektorban is hasonló részesedést szeretne elérni, mint például az okostelefonok piacán. A pekingi székhelyű vállalat eddig két modellt mutatott be, és mindkettővel kapcsolatban friss hírek érkeztek a napokban. Jobb alkalom nekünk sem kellett, hogy az Automeister szervizhálózat aktuális írásában ejtsünk néhány szót az idővel vélhetően Európában is számottevő tényezővé váló Xiaomi-kocsikról.

A Xiaomi Auto nevű céget 2021-ben alapította a világhírű szórakoztatóelektronikai vállalat, méghozzá az első pillanattól kezdve dedikáltan a tisztán elektromos, „intelligens” járművek fejlesztésére. Az első premierre valamivel kevesebb mint egy esztendeje került sor: az akkor hivatalosan is leleplezett SU7 nevű szedánt a Porsche Taycan és a Tesla Model S vetélytársaként pozícionáltak, designjáért pedig egy a BMW-től átcsábított szakember felelt. Az ígéretek alapján a SU7 egyik fő erőssége a sehol máshol nem látott megoldásokkal operáló infotainment rendszer, ami az anyavállalat profiljára gondolva nem is különösebben meglepő.

xiaomi_ev_kep.png

A legelső Xiaomi-autóból tavaly összesen 135 ezer példány fogyott, ami nem tűnik rossz kezdésnek, még akkor sem, ha az 1,4 milliárd lakosú Kínában nyilván egészen máshol van a piaci siker alsó határa, mint például mifelénk.  A SU7-ből az alapváltozat mellett már a Pro, a Max és az Ultra variáns is ismertté vált, a minap pedig arról kezdett cikkezni a sajtó, hogy ez utóbbinak is elindult a sorozatgyártása.

Mi tagadás, a SU7 Ultra (képünkön), melyet állítólag már a ZalaZone-on is teszteltek, rászolgál az „ultra” jelzőre, ugyanis 1547 lóerős rendszerteljesítmény és 1770 Nm-nyi csúcsnyomaték jellemzi, melyeknek köszönhetően kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, a csúcstempója pedig 350 km/h. Az, hogy a nyugat-magyarországi tesztpályán kívül is láthatjuk-e valaha itthon ezt a modellt, még a jövő zenéje, mindenesetre nemzetközi médiaértesülések szerint az alatta lévő Max kivitel már átment a németországi forgalmazáshoz szükséges egyes „próbatételeken”, így rövidesen megindulhat a Xiaomi európai hadjárata.

xiaomi_ev_kep2.jpg

A térhódításban pedig a szedán mellett rövidesen egy az aktuális trendeknek jobban megfelelő szabadidő-autó, a 2024 év végén leleplezett YU7 is szerepet kaphat. A SUV részletes műszaki adatait a Xiaomi még nem tette közzé, de ahogy az a múltban is több kínai járművel megtörtént, a helyi minisztériumnak kötelezően benyújtandó, nyilvános dokumentumokból a kíváncsi szemek nemrég már „kimazsolázták” a lényeget. Ezek alapján a várhatóan a 2025-as esztendő közepe táján debütáló YU7 két villanymotorja együttesen 691 lóerős teljesítményt tesz lehetővé, a hatótávja pedig kiviteltől függően 670 és 760 kilométer között alakul – igaz, ezek a többnyire túlságosan „optimista” kínai szabvány (CLTC) szerinti értékek.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5818792098
süti beállítások módosítása