Célegyenesbe ért a Chevrolet Blazer EV SS
2025. február 17. írta: autonet

Célegyenesbe ért a Chevrolet Blazer EV SS

Több mint két és fél éve annak, hogy a Chevrolet bejelentette a Blazer EV nevű tisztán elektromos szabadidő-autó érkezését, és már akkor beígérték a márka hagyományaihoz híven Super Sport, azaz SS névre keresztelt csúcsmodellt is. A típus fejlesztését azóta rengeteg minden hátráltatta – 2023 végén szoftveres gondok és az akkumulátor körüli problémák miatt egy időre le is állt a projekt –, de mostanra végre elkezdődhet a villany-SUV legerősebb verziójának forgalmazása is. Az Automeister szervizhálózat friss cikkében egyebek mellett kitérünk arra is, hogy a műszaki adatokat látva talán érdemes is volt egy „kicsit” várni a kocsira.

chevroler_blazer_ev_ss_1.png

Kezdjük is akkor ez utóbbival, vagyis a legizgalmasabb számokkal: a dupla motoros Blazer EV SS az úgynevezett Wide Open Watts (WOW) üzemmódban 615 lóerős teljesítményre (ez 60-nal több az eredeti tervekben szereplő értéknél) és 884 Nm-es maximális nyomatékra képes, így a tesztek alapján kb. 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet álló helyzetből. Az összkerék-meghajtású járműben egy 102 kWh-s akkucsomag kapott helyet, ami az Európában bevett WLTP-nél átlagosan kb. 10%-kal „pesszimistább” EPA szabvány szerint kicsivel kevesebb mint 500 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

Apropó Európa, arról egyelőre nem szólnak a hírek, hogy a Chevrolet újdonsága a mi kontinensünkön is kapható lesz-e, ez azonban nem jelenti azt, hogy errefelé ne találkozhatnánk egy lényegében azonos technológiával. A Blazer EV ugyanis General Motors elektromos autók számára fenntartott BEV3 platformjára épül, csakúgy, mint a már Európában is eléherő Cadillac Lyriq (az ottani topváltozat, a „V” teljesítményadatai megegyeznek a Blazer EV SS-éivel) vagy épp a szintén a globális piacokra szánt Honda Prologue.

A 4,88 méter hosszú, 1,98 méter széles, 1,65 méter magas és bő 2,3 tonnát nyomó elektromos SUV 62,5 ezer dolláros, azaz forintban kifejezve nagyjából 24 milliós indulóárral nyit, azonban könnyen lehet, hogy nem lesz belőle akkora üzleti siker, mint ahogy az néhány hónappal ezelőtt tűnt. A kocsi ugyanis a General Motors mexikói gyárában készül, márpedig Donald Trump amerikai elnök a közelmúltban 25%-os importvámot lengetett be az onnan (és Kanadából) érkező termékekre, ami a tavalyi évben Mexikóban több mint 700 ezer járművet előállító GM-et különösen érzékenyen érintene.

chevroler_blazer_ev_ss_2.png

A Blazer EV SS-hez kapcsolódó aktuális hír továbbá, hogy a mögöttünk hagyott hétvégén rendezett, nagy presztízsű Daytona 500 NASCAR versenyen a típus egyik példánya volt a felvezetőautó, ezzel a széria 1948 óta íródó történetében először használtak elektromos kocsit erre a szerepre. Ezzel egy időben a Chevrolet egy új, villany-NASCAR kocsit is bemutatott a helyszínen, ám tekintve, hogy a népszerű széria közönsége aligha mondható az elektromos autózás feltétlen hívének, a vállalat elöljárói azért gyorsan leszögezték, a márka jövőjének azért a belsőégésű, azon belül is a védjegyüknek számító V8-as, motorok is a részei maradnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9518798184
süti beállítások módosítása