Ezzel a kocsival törne be a prémiumpiacra a Renault
2023. június 20. írta: autonet

Ezzel a kocsival törne be a prémiumpiacra a Renault

A Renault a közelmúltban öles léptekkel haladt a C-szegmens meghódítása felé – gondoljunk csak az elektromos Megane E-Tech-re, az Arkanára vagy épp az Australra –, most pedig egy kategóriával feljebbre céloz! A francia gyártó a Párizsi Légishow keretén belül tartott eseményen bemutatta a Rafale nevű kupé-SUV-ot, amely az eddig ismertté vált információk alapján kezdetben kétféle hibridhajtással kerül majd a kereskedésekbe. Az Automeister szervizhálózat új cikkében a várhatóan a gyártó 125. születésnapjára érkező, új csúcsmodelléről esik szó.

Ha esetleg valaki felkapta volna a fejét arra, hogy miért egy légishow-n leplezték le a kocsit, annak eláruljuk, hogy a névadó a ’30-as évek egyik legendás együléses versenyrepülőgépe, a Caudron-Renault Rafale volt, amely a maga korában 445 km/h-val állított fel sebességi világrekordot. Ilyesmire a szóban forgó divatterepjárótól aligha kell számítani – ám a Renault-nál értelemszerűen abban bíznak, hogy a maga módján a most debütált autó is történelmet ír majd.

renault_rafale_uj_1.jpg

A bemutatást könnyedén lezárhatnánk annyival, hogy a Rafale tulajdonképpen egy sportosabbra szabott Renault Austral, ám ez azért nem fedi teljesen a valóságot. A Renault-Nissan-Mitsubishi csoport CMF-C/D platformjára épülő autó az Australnál 20 centiméterrel hosszabb, 3,5 cm-rel szélesebb és 3,5 cm-rel alacsonyabb, összességében pedig sokkal „agresszívebb” és merészebb stílusjegyek jellemzik. A francia vállalat is hangsúlyozta, hogy egy teljesen új típusról van szó, sőt, egyenesen ez az első autójuk, ami az „első csavartól az utolsóig” a márka új „vizuális nyelvezete” szerint készült.

Az, hogy mindez a közönség tetszését is elnyeri-e, szubjektív kérdés, úgyhogy maradjunk a kézzelfoghatóbb részleteknél. A Rafale indulóváltozata egy 200 lóerős, öntöltő hibrid lesz, amelyben a már ismert E-Tech rendszer teljesíthet szolgálatot. Az 1.2 literes benzines erőforrással, egy villanymotorral és egy 2 kWh-s lítiumion akkumulátorral ellátott, elsőkerék-meghajtású kocsi fogyasztása az ígéretek szerint 100 kilométerenként 4,7 liter környékén alakulhat.

A nemzetközi média biztosra veszi, hogy idővel érkezik egy plug-in hibrid verzió is: ez már 300 lóerőt, a hátsó tengelyre helyezett extra villanymotor révén összkerékhajtást, illetve a nagyobb aksinak köszönhetően számottevő elektromos hatótávot ígér.

A Renault Rafale a tervek szerint 2024 közepén jelenhet meg az utakon, az ára pedig forintban kifejezve várhatóan kb. 17-18 millióról startolhat. Ezt figyelembe véve a kupé-SUV közvetlen riválisai közt nemcsak két „honfitársát”, a Peugeot 408-at és a Citroën C5 X-et kell említenünk, hanem a német prémiumbrandek olyan képviselőit is, mint a BMW X4, a Mercedes GLC Coupe vagy épp az Audi Q5 Sportback.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9518150114
süti beállítások módosítása