A Ford Fiesta (is) egy villany-SUV-nak adja át a helyét
2023. július 06. írta: autonet

A Ford Fiesta (is) egy villany-SUV-nak adja át a helyét

Az autós világ az utóbbi időben számos jól csengő nevű, egykor közönségkedvencnek számító típustól volt kénytelen elköszönni, most pedig itt a következő a sorban: a Ford a minap a nemzetközi média érdeklődésére megerősítette, a héten véget ér az 1976 óta az utakon lévő Fiesta gyártása. Akik figyelemmel kísérik a piaccal kapcsolatos híreket, akár itt az Auto Check Center szervizhálózat oldalán, azokat nem fogják váratlanul érni az utódlással kapcsolatos információk, ugyanis a népszerű kisautó helyét a vállalat kölni üzemében egy tisztán elektromos SUV veszi át.

ford_fiesta_vege_1.jpg

A Ford Fiestából 47 év és 7 generáció alatt világszerte összesen 22 millió darabot adtak el, aminél házon belül csak az Escort és az F-Series dicsekedhet jobb számokkal. Az idő azonban nem az utóbbi években már csak 3 és 5 ajtós ferdehátú kivitelben készülő kocsinak dolgozott: amíg a fő piacának számító Európában a 2009-ben, a hatodik generáció (képünkön) bemutatkozásakor még mintegy 460 ezer példánya talált gazdára, addigi 2021-ben már csak nagyjából 86 ezer, tavaly pedig még ennél is valamivel kevesebb.

Az amerikai óriáscég már tavaly ősszel utalt rá, hogy idén nyáron gördülhetnek le az utolsó Fiesták a németországi gyártósorokról, most pedig már a pontos dátumot – július 7-e – is tudjuk. A hírek szerint az utolsó két kocsi nem kerül a kereskedésekbe, hanem, ahogy az egy sokat látott típushoz illik, a Ford saját gyűjteményében kap helyet. A Fiesta egyébként nem az egyetlen modell, amelynek ez idő tájt intenek búcsút, hiszen nemrég az S-Max, a Galaxy és a Mondeo is „nyugdíjba vonult”, és egybehangzó sajtóértesülések szerint néhány éven belül a Focus is kikerül a kínálatból.

A Ford indoklása szerint a Fiesta gyártása már nem elég kifizetődő, többek közt azért, mert a vásárlók egyre inkább a crossovereket és a szabadidő-autókat keresik. Ennek megfelelően a vállalat nagyobb hangsúlyt fektet majd pl. a 2019-ben debütált Puma fejlesztésére, amelyből az ígéretek szerint rövidesen érkezik egy teljesen elektromos verzió is.

A Fiesta kölni gyártósorán azonban nem ez, hanem egy vadonatúj típus, az Explorer nevű, teljesen elektromos, kompakt SUV készül majd a jövőben. Az eddig napvilágot látott részletek alapján a Volkswagen ID.4 alapjaira épülő Explorer 170, illetve 286 lóerős szimpla motoros, valamint 340 lóerős dupla motoros változatban lesz elérhető, a hatótávja pedig kiviteltől függően 350 és 540 kilométer közt alakulhat. A Ford évi 200 ezer példánnyal számol az új Explorer esetén, de terveik szerint a 100%-ban a villanyautókra átálló üzem kapacitása néhány éven belül meghaladhatja az 1 millió/évet, amivel – ha lesz rá kereslet – jócskán túlszárnyalhatják a Fiesta legszebb napjait is.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5118161382
süti beállítások módosítása