A mögöttünk hagyott hétvégén bebizonyosodott, hogy azoknak volt igazuk, akik szerint csak egyszeri „kisiklás” volt a Formula–1-es Red Bull istálló egy héttel korábbi, szingapúri gyengélkedése és veresége: Max Verstappen Japánban a nagy fölénnyel megnyert időmérő után, az első kanyart leszámítva, a futamon is nagyon sima győzelmet aratott. Az osztrák csapat ezzel már most, 6 versennyel az idény vége előtt elhódította a konstruktőri bajnoki címet. A holland pilóta pedig egy újabb, korábban Michael Schumacher nevéhez fűződő rekordot adott át a múltnak – egy másikról azonban 3 ponttal „lecsúszott”. Az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében egyebek mellett ezekről az érdekességekről esik szó.
A szuzukai nagydíj leintésekor matematikailag is biztossá vált, hogy egymás után másodszor, összességében pedig hatodszor nyeri meg a konstruktőrök viadalát a Red Bull. Az eddigi 16 futamon Verstappen és Sergio Pérez együttesen 623 pontot gyűjtött, a 305 egységnél járó Mercedes-páros pedig már semmiképp sem tudja őket megelőzni. Némi izgalmat hordozó csata így legfeljebb a 2. helyért lehet, a Ferrari hátránya ugyanis mindössze 20 pont a Mercedeshez képest.
Egy jó ideje az sem lehet kérdéses, hogy Verstappen idén megszerzi a 3. egyéni vb-címét, azonban szigorúan véve ez még jelenleg sem 100%: a kereken 400 pontnál tartó címvédő előnye 177 pont csapattársával szemben, miközben a hátrelévő 6 hétvégén (melyek közül hármon sprintversenyt is rendeznek) összesen 180 pont szerezhető. Reálisan nézve így a 26. születésnapját a héten ünneplő holland már október 7-én, a Katari Nagydíj sprintfutama után bonthatja majd a pezsgőt.
Mindez azt is jelenti, hogy bár nem sok hiányzott hozzá, de Verstappen nem tudta megismételni Michael Schumacher 2002-es, máig egyedülálló tettét: a hétszeres világbajnok akkor 6 futammal a szezon vége előtt már világbajnoknak mondhatta magát. Schumacher akkor az idény mind a 17 futamán dobogón végzett (ebből 11-en 1. lett), és már a júliusi Francia Nagydíjat követően behozhatatlan előnyre tett szert a tabella élén az akkor 2. helyen álló Juan Pablo Montoyával szemben.
Verstappen egy rekordot azért így is elvett a német legendától: Japánban zsinórban 13. alkalommal tudott nyerni a pole pozícióból rajtolva, ezzel Schumacher csúcsát átadva a múltnak, immár az övé F1 történetének leghosszabb ilyen sorozata.
A Red Bull mellett az egyre inkább magára találó McLaren istállónál volt még ok az ünneplésre Szuzukában, a wokingiak ugyanis Lando Norris és Oscar Piastri révén 2. és 3. helyeknek örülhettek, vagyis 2014 óta mindössze másodszor fordult velük elő, hogy mindkét versenyzőjük a dobogóra került. Norrisnak egyébként ez volt karrierje 10. pódiuma, de nyerni egyelőre nem tudott. Ebben a nem túl dicsőséges rangsorban egyébként Nick Heidfeld a csúcstartó, aki pályafutása során 13-szor állt a győztes bal vagy jobb oldalán az eredményhirdetésen, ám középen soha.