Ilyen lett a hagyományos Audi A3-asok hattyúdala
2024. március 13. írta: autonet

Ilyen lett a hagyományos Audi A3-asok hattyúdala

Azok után, hogy az Audi vezetői a közelmúltban elárulták, várhatóan 2027-ben érkezik az A3-as tisztán elektromos utódja, már sejthető volt, hogy a népszerű középkategóriás autó jelenleg az utakon lévő, belsőégésű motorral felszerelt változatai már nem fognak teljes mértékben megújulni. Egy jelentősebbnek mondható frissítéssel azért most előrukkolt az ingolstadti gyártó, és a közeljövőre tervezett újdonságokról is megosztottak néhány részletet. Ezekről lesz szó az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében.

audi_a3_frissites_2.jpg

A kompakt A3-asokat 1996-ban mutatta be az Audi, a csaknem három évtized alatt számos díjat (pl. 2014-es Világ Év Autója) bezsebelő kocsiból pedig fénykorában csak Európában évente több mint 200 ezer példányt adtak fel. A típus egyes modelljei (például a nyitható tetejű verziók) 2020 előtt a vállalat győri üzemében készültek, a 4 évvel ezelőtt debütált 4. generáció gyártási helyszíne azonban Németország mellett a VW csoport kínai gyára. Az A3-asok jelenleg a konszern MQB evo platformjára épülnek, hasonlóan az aktuális Volkswagen Golfhoz, SEAT Leonhoz és Škoda Octaviához.

A mostani frissítés talán legnagyobb „hozadéka”, hogy a már megszokott négyajtós szedán és ötajtós ferdehátú variánsok mellé érkezik egy harmadik, A3 allstreet névre keresztelt kivitel is (képünkön). Az Audi ezzel nem titkoltan a szűnni nem akaró „szabadidőautós-lázat” próbálja meglovagolni, a kocsi ugyanis a 1,5 centiméterrel megemelt hasmagasságával (ami a nagyobb kerékátmérő miatt a gyakorlatban 3 cm) és az ugyancsak fentebb került üléseivel az ígéretek szerint crossoveres vezetési élményt nyújt.

audi_a3_frissites_3.jpg

A némiképp szélesebbre és laposabbra szabott hűtőráccsal és a korábbinál modernebb biztonsági- és vezetéstámogató rendszerekkel felvértezett friss A3-asok első körben kétféle hajtáslánccal lesznek elérhetőek. Mind a 1.5 literes, benzines, lágy hibrid technológiával kiegészített motor, mind a 2.0 literes, dízeles erőforrás 150 lóerős teljesítményre képes, és mindkettőhöz egy hétsebességes automata váltó tartozik. A rendeléseket már márciustól le lehet adni, Németországban kb. 36-37 ezer eurós (átszámítva kb. 14,2-14,6 millió forintos) indulóár mellett. Az Audi tájékoztatása szerint a Sportback és a Sedan verziók palettája a második negyedévben további benzines és dízeles változatokkal bővül, és még az idei esztendő vége előtt piacra dobják a plug-in hibrid A3-ast is.

Ez utóbbi pedig csak az első lépés lesz az elektromosítás útján, hiszen jelen állás szerint 2027-ben jön a teljesen elektromos Audi A3, amely alighanem a cég által kínált legkisebb villanyautó lesz majd. A zéróemissziós utód a hírek alapján a VW MEB platformján alapul majd (csakúgy, mint a Q4 E-tron), a típus így rövidesen vélhetően nemcsak a hagyományos motorokkal „szakít”, hanem az elsőkerék-meghajtással is.

audi_a3_frissites_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr518353339
süti beállítások módosítása