Pontosan hat évvel azután, hogy a típus az utakra került, a Tesla bemutatta a Model 3 Performance frissített verzióját. Az amerikai vállalat kívül és belül is megújult, teljesítményorientált szedánjával kapcsolatos, új információk mellett Elon Musk cégének vártnál gyengébb eladási adataira és arra adható esetleges válaszra is kitérünk az Automeister szervizhálózat aktuális cikkében.
A napokban hivatalosan bejelentett fejlesztés keretében a Model 3 Performance – nem meglepő módon – erősebb, gyorsabb és kitartóbb lett elődjénél. A konkrét számok nyelvére lefordítva mindez azt jelenti, hogy a dupla motoros, összkerékhajtású kocsi immár 510 lóerős teljesítményre és 741 Nm-es csúcsnyomatékra képes, és nagyjából 3 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót. A végsebesség a Tesla közlése alapján 260 km/h környékén van, a hatótáv pedig megközelíti a 300 mérföldet, azaz a 480 kilométert.
A formatervet illetően a vadonatúj változat sportosabb lökhárítókat, új splittert és átdolgozott spoilert, valamint „agresszívebb” diffúzort kapott. A megújult Model 3 Perfomance hazájában kb. 53 ezer dolláros, azaz átszámítva nagyjából 19,4 millió forintos áron nyit, míg sajtóértesülések szerint itthon 22,4 millió forintot kérnek el az indulómodellért. A Tesla azt ígéri, a most megrendelt példányokat akár már május-júniusban leszállítják a tulajdonosoknak.
Mint ismert, jelenleg a Model 3 számít a legolcsóbb Teslának (természetesen nem a fent emlegetett Performance-kivitelben) – azonban könnyen lehet, hogy rövidesen ez megváltozik. Elon Musk ugyanis a napokban ismét belengette, hogy a cég hamarosan piacra dob egy költségbarát autót. A többnyire Model 2 néven emlegetett kocsi, amelynél 25 ezer dolláros (alig több mint 9 millió forintos) árcímkéről is hallani, a tervek szerint akár már az idei év végén a gyártósorokra kerülhet.
Szakértők szerint az amerikai gyártó első embere ezzel a nagy bejelentéssel akarta megnyugtatni a részvényeseket azok után, hogy nemrég kedvezőtlen hírek érkeztek a vállalat számai kapcsán. A Tesla a közelmúltban összesített negyedéves adatok szerint 2024 első három hónapjában mintegy 387 ezer kocsit adott el, ami 8,5%-kal kevesebb az egy évvel korábbinál. Ezzel párhuzamosan a bevételek 9, a nyereség pedig 55 százalékkal csökkent.
No, azért túlságosan így sem kell „sajnálni” Muskékat, hiszen januártól márciusig így is több mint 21 milliárd dolláros bevételt realizáltak. Ráadásul a jelek szerint a vezérigazgatónak sikerült is a fenti ígérettel megnyugtatni a kedélyeket, az elérhetőbb árú Tesla hírére ugyanis több mint 10%-ot nőtt a cég részvényeinek árfolyama. Ezek után viszont már nehezen tudnak majd kitáncolni a „pénztárcabarát Tesla” projektből – amire egyébként az egyre erősebb, többek közt kínai konkurencia előretörése miatt is szükségük lehet.