A Fiat már korábban megígérte, hogy hamarosan több olyan, új típust is bemutat, amelyek a négy évtizednél is régebb óta az utakon lévő Panda népszerű formavilágát ötvözik a jelenkor igényeivel. Ennek a „családnak” az első tagját a minap hivatalosan le is leplezték: a Grande Panda névre keresztelt kocsi az eddigi információk alapján hibrid és tisztán elektromos verzióban készül majd, és mindkét kategóriában az európai piacon elérhető egyik legolcsóbb alternatívát jelenti majd. Az Auto Check Center mostani bejegyzésében az újdonsággal kapcsolatos, már ismert részleteket vesszük górcső alá.
A Fiat Panda 1980-ban egy 3,38 méter hosszú, mindössze 715 kilogrammos városi autóként kezdte pályafutását. Innen jutottunk el a most bemutatott, hivatalosan a típus 4. generációjának számító Grande Pandáig, amely az A helyett már sokkal inkább a B-szegmensben játszik a maga mintegy 4 méteres hosszúságával, 1,76 méteres szélességével és 1,57 méteres magasságával.
Ahogy azt a bevezetőben említettük, a hajtáslánc terén egy részben és egy teljesen elektromos variáns jelenti majd a választékot. Utóbbiban egy 113 lóerős villanymotor, valamint egy 44 kWh-s akkumulátor kap helyet, amely a tesztek alapján 310-320 kilométeres hatótávot biztosíthat, ami a városi divatterepjárók mezőnyében versenyképesnek tűnik. A lágy hibrid változatba médiaértesülések szerint az új Fiat 600-ból már ismert, 1.2 literes, önmagában kb. 100 lóerős háromhengeres erőforrás kerül majd, kiegészítve egy kisebb elektromos motorral.
Az 5 ajtós, ferdehátú kocsi a Stellantis konszern kisebb CMP platformjára épül, csakúgy, mint például az aktuális Citroën C3 vagy épp a vadonatúj Opel Frontera. Természetesen azért nemcsak házon belül lesz riválisa a Grande Pandának, elég csak a szintén a kicsi, költségbarát villany-SUV-ra vágyó vásárlók egyre szélesebb rétegére vadászó Dacia Springre vagy épp a Kínából érkező MG ZS EV-re gondolni.
Ebbe az igen erős versenybe a Fiat szerbiai üzemében készülő, teljesen elektromos Grande Panda a mostani bejelentések alapján 25 ezer eurós, azaz átszámítva mintegy 9,8 millió forintos árcédulával igyekszik beszállni, míg a hibrid kivitelért állítólag kevesebb mint 20 ezer eurót (vagyis 7,8 millió forint) kérnek majd el.
Az idén 125 éves olasz márka pedig a jelek szerint tartja a szavát, a friss premier kapcsán ugyanis ismét megerősítették, hogy 2027-ig minden évben előrukkolnak egy Panda-ihletésű, új elektromos modellel. A várakozások szerint ezek közt lesz egy nagyobb méretű szabadidő-autó, sőt egy pick-up is – mi pedig már most kíváncsian várjuk, utóbbi típus designelemeit hogyan tudják majd a fejlesztők összehangolni a retro városi kisautóval jól ismert vonásaival.